اموزش

سریعترین راه گرفتن خلافی خودرو

سریع ترین روش استعلام خلافی خودرو و کم کردن خلافی

در مقالات گذشته در مورد نحوه استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه صحبت شد. در حال حاضر، این امکان وجود دارد تا با مراجعه با سایت پلیس راهور تخلفات رانندگی خود را استعلام کنیم؛ و یا در صورت تمایل، آن را پرداخت کنیم. اما خب، عده‌ای عقیده دارند که میزان جرایم تعیین شده برای آن‌ها عادلانه نیست و به هر نحوی دنبال کاهش بخشی از آن هستند.

بنابر گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی، در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به خودرو دو فرآیند وجود دارد. یک مورد آن، اعتراض به قبض جریمه است که درصورتی‌که فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و موضوع شکایت خودر را در منطقه مطرح کند؛ که اینگونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح است.

بهترین روش استعلام خلافی خودرو

سریع ترین و بهترین روش استعلام خلافی خودرو

روش‌های استعلام خلافی خودرو

امروزه روش‌های مختلفی اعم از روش‌های آنلاین، پیامکی، تلفنی و اپلیکیشن موبایل برای دریافت مبلغ و نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از:

روش‌های استعلام خلافی خودرو
روش‌های استعلام خلافی خودرو
مراجعه به دفاتر پلیس +10

دفاتر پلیس +10 مرجع حضوری استعلام خلافی خودرو محسوب می‌شوند. هزینه دریافت برگه خلافی خودرو 4400 تومان به اضافه 3300 هزار تومان تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) است (سال 97). بابت هر ردیف خلافی قابل اعتراض هم مبلغ 300 تومان از شما دریافت می‌شود. علاوه بر این در صورتی که پرینت لیست جریمه‌ها بیشتر از 3 برگ باشد برای هر برگ هم مبلغ 300 تومان پرداخت خواهید کرد.

افرادی که مبلغ خلافی خودروی آنها بیش از یک میلیون تومان است باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

استعلام اینترنتی خلافی خودرو
استعلام اینترنتی خلافی خودرو
 استعلام اینترنتی خلافی خودرو

برای استعلام اینترنتی خلافی خودرو سایت‌های متعددی وجود دارد اما سایت پلیس راهور ناجا اصلی‌ترین و معتبرترین مرجع دریافت خلافی خودرو است. برای دریافت جریمه‌های پرداخت نشده خودرو کافی است به آدرس rahvar120.ir مراجعه کرده و در انتهای صفحه بر روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک کرد.

با وارد کردن کد 8 رقمی مندرج در پشت کارت خودرو می‌توان به تمامی جریمه‌های پرداخت نشده خودرو خود دسترسی داشت. در انتهای لیست هم امکان پرداخت جریمه‌ها با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت به صورت آنلاین وجود دارد.

نکات مهم در خصوص سایت راهور برای خلافی خودرو

• اطلاعات سایت آفلاین است و به طور هفتگی آپدیت می‌شود.
• در صورت پرداخت جریمه خودرو از طریق سایت، اطلاعات بعد از 72 ساعت در سامانه پلیس راهور درج می‌شود.
• سایت راهور ۱۲۰ برای آی‌پی‌های خارج از کشور بسته است لذا اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید با آی‌پی‌های داخل کشور و بدون VPN به سامانه پرداخت قبض خلافی مراجعه کنید.

علاوه بر سایت راهور ناجا وب سایت‌های دیگری هم هستند که همین خدمات را ارائه می‌کنند و اغلب هم در مقایسه با سایت راهور تجربه کاربری بهتری دارند.

استعلام پیامکی خلافی خودرو
 استعلام پیامکی خلافی خودرو

برای دریافت پیامکی میزان جریمه خودرو کافی است کد 17 رقمی VIN درج شده پشت کارت ماشین را به شماره 1101202020 پیامک کرد تا میزان جریمه به صورت پیامکی ارسال شود. هزینه دریافت این پیامک 350 تومان خواهد بود. (سال 97).

استعلام خلافی با استفاده از کد USSD
استعلام خلافی با استفاده از کد USSD
 استعلام خلافی با استفاده از کد USSD

برای استفاده از این روش کافی است کد *110# را شماره‌گیری کرده و Vin کد خودرو را وارد کرد. نتیجه استعلام مشابه روش پیامکی و با مبلغ 350 تومان ارسال می‌شود.

استعلام خلافی با اپلیکیشن‌های موبایل
استعلام خلافی با اپلیکیشن‌های موبایل
 استعلام خلافی با اپلیکیشن‌های موبایل

نرم افزاری زیادی وجود دارد که در زمینه استعلام خلافی خودرو فعال هستند. اغلب این اپلیکیشن‌ها کاربرد یکسانی دارند و نتایج همه به واسطه استفاده از اطلاعات سایت ناجا یکسان است.

بعضی از این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های بیشتری دارند و مواردی مثل هشدار نزدیک شدن به محدوده طرح ترافیک، هشدار عبور از سرعت مجاز، خرید بیمه ثالث و استعلام تصادفات رانندگی را نیز در اختیار کاربران خود قرارداده‌اند.

استعلام خلافی خودرو
استعلام خلافی خودرو
 تماس با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ 021

شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ سامانه تلفن گویای پلیس راهور است. پس از تماس با این شماره با توجه به اطلاعاتی که به صورت سانترال در اختیار شما قرار می گیرد، باید برای اطلاع از تخلفات خود عدد یک را وارد کنید. به راهنمایی هایی که اپراتور در اختیار شما قرار می دهد به خوبی گوش دهید و مرحله به مرحله پیش بروید. در این روش استعلام خلافی به شماره پلاک ماشین نیاز خواهید داشت؛ با خواندن شماره پلاک برای اپراتور استعلام جریمه و خلافی خودرو خود را بگیرید و از خلافی خودرو مطلع شوید.

روش‌های پرداخت خلافی خودرو

همانطور که در روش‌های استعلام خلافی توضیح داده شد، روش‌های متعددی هم برای پرداخت خلافی وجود دارد. پرداخت از طریق خودپرداز بانک ملی، پرداخت از طریق تلفنبانک، پرداخت از طریق وب سایت‌های مختلف از جمله سایت راهور، پرداخت از طریق نرم‌افزارهای موبایل مهمترین روش‌های پرداخت انواع جرایم رانندگی هستتند.

کم کردن خلافی خودرو

شاید برای شما هم پیش آمده که زمان مشاهده لیست جریمه‌ها معتقد باشید که برخی از جرایم ثبت شده مربوط به شما نیست و در زمان ثبت شده اصلا در مکان مذکور حضور نداشته اید. برای این منظور باید ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید و در خواست اعتراض دهید. این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می‌شود؛ و براساس قانون، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی شود. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام و پاسخ داده می‌شود.

برای اعتراض به جرایم بالای یک میلیون تومان باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه کنید. درسایر استانها هم مالکین خودرو باید به واحدهای رسیدگی مرکز استان مراجعه کنند.

مدارک لازم جهت رسیدگی به اعتراض خلافی

– اصل کارت شناسایی واصل سندمالکیت خودرو
– تکمیل فرم درخواست
– کارت شناسائی معتبرمالک وسیله نقلیه یاوکیل قانونی آن

 

نرم افزارهای خلافی خودرو موجود در google play

برخی از این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های بیشتری مانند هشدار نزدیک شدن به محدوده طرح ترافیک، هشدار عبور از سرعت مجاز، خرید بیمه ثالث، استعلام تصادفات رانندگی (تاریخ، علت، نوع، رنگ خودرو، شهر)، خدمات پلیس و جدول تعرفه‌های جرایم را در اختیار کاربران خود قرارداده‌اند.

استعلام پیامکی خلافی خودرو با کد VIN
استعلام پیامکی خلافی خودرو با کد VIN
استعلام پیامکی خلافی خودرو با کد VIN

یکی دیگر از روش‌های دریافت  خلافی خودرو استفاده از پیامک است که اصطلاحا به آن استعلام خلافی خودرو با کد VIN هم می‌گویند. برای این منظور برخلاف روش آنلاین که باید از کد 8 رقمی‌ استفاده می‌شد، کافی است کد 17 رقمی‌ VIN درج شده در پشت کارت خودرو را به شماره 1101202020 پیامک کنید.

پس از آن پیامکی برای شما ارسال می‌شود که در صورت مورد تائید بودن درخواست از سوی شما باید عدد 9 را ارسال نمائید و البته هزینه دریافت این پیامک 350 تومان خواهد بود (سال 97). در صورت ارسال عدد 9 از سوی شما، مبلغ کل خلافی خودرو موردنظر، تعداد خلافی‌ها و تاریخ آخرین به‌روزرسانی برای شما ارسال می‌شود. در انتهای پیامک هم نوشته شده هزینه این پیامک 350 تومان و بر عهده مشترک می‌باشد! ضمن آنکه خبری از شناسه قبض و شناسه پرداخت هم نیست.

کد VIN  روی کارت خودرو

کد VIN  روی کارت خودرو
کد VIN  روی کارت خودرو
سوالات متداول خلافی خودرو

در این بخش به سوالات متداول شما کاربران گرامی مکانیکو در مورد خلافی خودرو پاسخ خواهیم داد:

  • آیا امکان تقسیط خلافی خودرو وجود دارد؟

بله شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت راهور یا راهنمایی و رانندگی، خلافی خودرویتان را اقساطی کنید.

  • چگونه ثابت کنیم که خلافی ثبت شده به خودرو ما تعلق ندارد؟

شما باید به حوزه شکایات راهنمایی و رانندگی بروید و نسبت به خلافی خودرویتان اعتراض بزنید تا به آن رسیدگی کنند.

  • آیا اعتراض به خلافی موجب کاهش خلافی خودرو می‌شود؟

بله اگر اعتراض شما وارد باشد خلافی خودرو را کم می‌کنند.

مطالب پیشنهادی:

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

 

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا