واشر سر سیلندر و دلایل سوختنش چیست؟؟؟
واشر سرسیلندر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر، با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی، مقاوم در مقابل حرارت و از لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.
پس در واقع به منزله یک دیوار و یا حایلی حیاتی برای موتور است!
✅مطلب پیشنهادی
علائم خرابی واشر سر سیلندر
چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟
?کم بودن آب رادیاتور
?گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
?خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا
?وجود نقص فنی در ترموستات
?عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
?پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور
?رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما
✅مطلب پیشنهادی
وظیفه واشر سرسیلندر چیست؟
نشانه های سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
مخلوط شدن آب با روغن(شیری شدن روغن موتور که توسط میله ی سنجش می توان از آن اطلاع یافت)
?دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور
?تولید بخار سفید در هنگام کار موتور
?گرم کردن موتور
?کم شدن قدرت و کشش موتور
✅مطلب پیشنهادی
علائم خرابی واشر منیفولد هوا
اقدامات اولیه:
به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.
باسلام. یک سوال دارم چراازوقتی واشرسرسیلندر عوض کردم ماشینم روغن کم میکند.