😍نگهداری خودرو😍😍عیب یابی😍

واشر سر سیلندر و دلایل سوختنش چیست؟

واشر سر سیلندر و دلایل سوختنش چیست؟

واشر سر سیلندر و دلایل سوختنش چیست؟؟؟

واشر سرسیلندر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر، با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی، مقاوم در مقابل حرارت و از لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

  https://blog.mechanico.ir/wp-content/uploads/2020/04/ban_1.gif  

پس در واقع به منزله یک دیوار و یا حایلی حیاتی برای موتور است!

✅مطلب پیشنهادی
علائم خرابی واشر سر سیلندر
علائم خرابی واشر سر سیلندر
علائم خرابی واشر سر سیلندر
چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟

📛کم بودن آب رادیاتور
📛گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
📛خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا
📛وجود نقص فنی در ترموستات
📛عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
📛پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور
📛رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما

✅مطلب پیشنهادی
وظیفه واشر سرسیلندر چیست؟

 

نشانه های سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

مخلوط شدن آب با روغن(شیری شدن روغن موتور که توسط میله ی سنجش می توان از آن اطلاع یافت)

👈دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور
👈تولید بخار سفید در هنگام کار موتور
👈گرم کردن موتور
👈کم شدن قدرت و کشش موتور

 

✅مطلب پیشنهادی
علائم خرابی واشر منیفولد هوا
اقدامات اولیه:

به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. باسلام. یک سوال دارم چراازوقتی واشرسرسیلندر عوض کردم ماشینم روغن کم میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن