نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng
نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای دوگانه سوز
مشکلی که احتمال دارد برای هر خودرویی در هر زمانی ایحاد شود، گاهی آب رادیاتور خودروهایی مثل پژو دائم هوا میگیرد و موجب بالا رفتن آمپر میشود.
در خودروهایی مثل پراید همزمان با روشن بودن موتور، آب رادیاتور کم می کند و با بازکردن آن خروج گاز را به شکل حباب مشاهده می کنید که نشانه نشتی گاز به آب رادیاتور می باشد.
گاز بعلت افت شدید فشار در رگلاتور سرد میشود. جهت جلوگیری از یخ زدگی یک مسیر لوپ در رگلاتور تعبیه میشود، آب رادیاتور در آن گردش مییابد و مانع یخ زدگی رگلاتور گردد.
از آنجایی که بدنه رگلاتور آلومینیومی است در صورت عدم وجود ضد یخ کافی و یا فاسد شدن ضد یخ موجب خورده شدن بدنه رگلاتور به مرور زمان میشود. با سوراخ شدن مسیر عبور آب، گاز فشار ضعیف به داخل آب نفوذ می نماید. (نشتی گاز به آب رادیاتور )
نکته:
برای تعمیر رگلاتور لازم است رگلاتور دمونتاژ شده و سوراخ را جوش آلومینیومی دهید، ولی مواظب باشید که جوشکار مسیر عبور آب را کور نکرده باشد، همچنین ورودی و خروجی آب را با پمپ هوا پر کنید و محل جوش را کف بزنید تا از جوشکاری صحیح مطمئن شوید.
مطلب پیشنهادی:
سوالات رایج:
سوال اول
پژو پارس دوگانه سوز دارم که در هوای سرد خیلی دیر و به سختی میرفت روی گاز. شلنگ ورودی گاز به ریل سوخت گاز رو باز کردم و کمی بنزین ریختم توش و بستم. بعد ماشینو رو روشن کردم و زدم روی گاز…
حالا خیلی سریع و کمتر از یکی دو دقیقه میره روی گاز و مشکلش حل شد. اما چند روز پیش رادیاتور از طرفین کمی نشتی داده بود و درب رادیات رو که باز کردم هوا با فشار زیادی خارج شد! احتمالش هست که بنزینی که ریختم وارد رگلاتور شده و باعث نشتی گاز به داخل رادیاتور بشه؟ و اگر تعمیر نشه، احتمال سوختن واشر سرسیلندر هست یا خیر؟
اورنیگ ریگاتورت خراب شده یا ماشینت واشر سوزونده راه حلشم اینه گاز رو کلا ببند از صندق عقب اگه باز اینجوری شد ماشینت واشر سوزونده
سوال دوم
پژو پارس دوگانه دارم واشر سوزنده تعمیر و کفتراشی کردم ترموستات و درب رادیات عوض کردم واتر پمپ چک کردم سالمه باز که ماشین خنک شد درب رادیات باز میکنم اب کمپرس میکنه تورو خدا راهنمایی کنید هرجا میبرم سر در نمیارن
بخاطر نشتی گاز هست
سوال سوم
سمند دوگانه دارم تو ۳سال ۳بار واشر زد دفعه ی آخر سر سیلندر نو کردم و تعمیر اساسی موتور انجام شد ولی هنوز آب کم میکنه ولی تا به محض اینکه پیچ پلاستیکی هوا گیری یا برنجی رو باز میکنم هوا خارج میشه و آب مجدد برمیگرده بالا ولی یه خورده کمتر از قبل که ریختم معمولا هر هفته سر میزنم و هواگیری میکنم مشکلش از چی میتونه باشه؟؟
طرز صحیح هواگیری انجام نمیدید اگه خیلی اذیت میکنه از مخزن ذخیره استفاده کنید بربد پیش رادیاتور ساز
برای هواگیری به نسبت ۷۰%آب رادیاتور ۳۰% ضدیخ بیرون میکس کنید بعد یه قیف مخصوص بزارید وپرش کنید شیو هواگیری ترموستات بعد شیر هواگیری بخاری وشیر هواگیری رادیاتور شیر تخلیه رو باز کن تا هوا و سطح آب رادیاتور درست بشه
سلام ماشین من پراید ۸۹ و دوگانهی دستی هستش دو روز هستش که وقتی روی گاز cngرانندگی میکنم ماشین داغ میکنه ولی روی بنزین همچین مشکلی نیستش
ماشین منم همین مشکل رو داشت مشکل از رگلاتور گاز بود نشر میکرد داخل رادیاتور وماشین جوش می آورد چند ساعت شیر گاز رو ببند وبابنزین کار کن اگه مشکلت حل شد شک نکن که از رگلاتور گازته
ماشین منم همین مشکل رو داشت مشکل از رگلاتور گاز بود نشر میکرد داخل رادیاتور وماشین جوش می آورد
سلام ماشین من دوگانه سی ان جی هست یه روغن میاد تو رادیات منتها تو درب موتور نشانه از اب نیست امپر هم بالا نمیره چند روز یه بار هم یه استکان اب کم میکنه میشه روغن از ریگلاتو مسیر گاز نشت کنه
سلام ماشین من دوگانه سی ان جی هست یه روغن میاد تو رادیات ثبته تو درب موتور نشانه از اب نیست امیری هم بالا نمیره چند روز یه بار هم یه استکان اب کم میکنه
سلام من پراید ۱۴۱ دوگانهسوز دارم داغ میکنه و حتی در زمانیکه کاملا سرد است درب رادیاتور را که باز میکنی با فشار آب میزنه بیرون ترم استان سالمه رادیاتور و واتر پمپ سالمه باز کردم واشر سر سیلندر هم سالمه لطفاً راهنمایی کنید
سلام پژو۴۰۵دارم دوگانه کارخونع وقتی از گاز استفاده میکنم رادیاتورم سرد میشه ولی ماشین امپرش،میره بالا جوش میاره . شیلنک های ریگلاتورم یه سره کردم. گفتم شاید از ریگلاتور باشه ولی بازم جوش اورد میشه بگین علتش چیه
احتمال خیلی زیاد ترموستات درست عمل نمیکنه حتما عوض کن
باسلام چرا ماشین روی گاز کار میکند اب کم میکند وامپر اب بالا میرود باتشکر
گاز نشتی داره توی آب رادیاتور
باسلام چرا ماشین روی گاز کار میکند اب کم میکند وامپر اب بالا میرود
سلام آیا رگلاتور گاز فابریک که نشتی گاز به داخل آب داره قابل تعمیر هست؟ ممنون
سلام بند پراید۹۵ دارم یور۴ هستش به تازگی دوگانه دستش کردم ولی از روزی که دوگانه شد آمپر میاد بالا برنامه دادمش ای سیو شو تعمیر کردم رادیاتو سرویس کردم اما ماشین خیلی آب کم میکنه دلیلش چیه جدیدا هم ماشین روگاز عطسه میزنه ولی رو بنزنین نه
سلام وانت آریسان دارم دو بار سرسیلندر کف تراشی کردم مرتب آمپر می کشید پیش مکانیک بردم گفت از ریگلاتور کارتون هست این پاس داد به این یکی رفتم پیش یه مکانیک متبحر و استاد گفت ماشینتون صدبار دیگه بیاری دوباره واشر میسوزونه سرسیلندر بازکرد سرسیلندر نو عوض کردم گفت گاز ماشین کمپرس می کنه تو رادیات ببر پیش CNG کار بردم ریگلاتور سرویس کردن ولی مشکل حل نشد دوباره گاز کمپرس میکنه تو رادیاتور تکلیف چی هست
با سلام
۱-شیر مخزن گاز خودرو رو ببندید در صورتی شیلنگ ها باد کرد مشکل از واشر سر سیلندر و در صورتی که کمپرس قطع شده بود مشکل از رگلاتور
———-
۳-روش بعدی هم داریم خیلی راحت تر رگلاتور تستی ببندید ببینید مشکل رفع میشه یا نه
—
۴-و همین طور می تونید شیلنک های رگلاتور رو جهت تست قطع کنید ببینید مشکل حل نمیشه
موفق باشید
سلام خسته نباشید
من ی پراید دوگانه دست مدل ۸۹ دارم کمپرس شدید داخل مدار اب دارم به گونه ایی که شلنگ خروجی رادیات به موتور اب میداد و متورم میشد سه تا بست زدم بازهم اب داد بعد چند روز ماشین روی گاز روشن نمیشه روی بنزین بهتر است
قسمت زیر ریگلاتور مرطوب است و روزی نین لیتر اب کم میکنه شایدم به خاطر نشتی از اون شلنگ خروجی رادیات بوده.همچینی وقتب در رادیات رو باز کرد م حباب خارج شد و دمای موتور دیگر بیش از بالا نمی رود و فن زنی درست شده
به نظرتون کم کردن اب و کمپرس و روشن نشدن رو گاز برای چیست؟با تشکر
سلام ماشین ن پراید هستش دیروز داخل ریگلاتور ترک خورده بود اب رادیاتور از قسمتی از هواکش ماشین خارج میشد و قسمتس دیگه رفته لود داخل موتور و اب و و روغن قاطی شده بود دیروز ریگلاتور رو درست کردم و بعد روغن و فیلتر روغن ماشین رو عوض کردم الان هیچ مشکلی نداره خواستم ببینم ایا نیاز هست موتور روباز کنم تعمیر کنم چون اب رفته داخلش؟
سلام وعرض ادب
خیر نیاز نیست
سلام وقت بخیر
من یه تیبا مدل ۹۲ دارم مدتی که بعد از خاموش کردن به مدت نیم ساعت به سختی روشن میشه وحتمآ باید گاز بدم تا روشن بشه همه سنسورها وباک وهرآنچه که فکرمون رسیده چک کردیم ولی متآسفانه مشکل پیدا نشده اگه امکانش هست راهنمایی کنید با تشکر
سلام خسته نباشید من پژو پارس دوگانه دارم حدود دو هفته پیش سرسیلندر و واشر سر سیلندر عوض کردم و مسیر گاز رو موقتا بخاطر کمپرس داخل رادیاتور بستم و شیلنگهای اب هم قطع کردم . و کمپرس قطع شده بود ولی دو روز پیش مجددا گاز رو وصل کردم ولی متاسفانه داخل درب قالپاق روغن شیری مانند شده می خواستم ببینم ایا امکان نشت اب به داخل محفظه سیلندر از طریق شیلنگ گاز متصل به سیلندر وجود دارد و اینکه مجددا یکم کمپرس داخل رادیاتور دارم
با سلام.
خودرو ۴۰۵ دوگانه شرکتی مدل۹۰، نه تو سر قالپاق روغن روی موتور اثری از آب هست نه از اگزوز آب در میاد ونه تو لوله بخار روغن به لوله هواکش اثری از آب هست. ولی تو رادیاتور آب قطره های روغن وجود داره (چون توی آب داغ بوده معلوم نیست که روغن موتوره یا روغن گاز توی رگیولاتور) آب کم میکرد گشتم چند تا نشتی داشت گرفتم…. ولی وقتی ماشین روشن میشه فشار آب سیستم خنک کننده بالا میره… حدس میزنم واشر ترسونده باشه (به عنوان دلیل بالا رفتن فشار سیستم خنک کننده چون شیر گاز رو هم که بستم باز فرقی نکرد ) ولی سوال اصلی برام این روغنه که از کجا میاد. قبلا که واشر میزد فقط آب خالی میکرد ولی حتی یه ذره هم روغن تو رادیتور نبود. ممنون میشم راهنمایی کنید…
با تشکر
سلام، با تشکر از مطالب فوق العاده حرفه ای و دقیقتون…. من آردی انژکتوری دارم دوگانه دستی، تا زمانیکه گاز نزدم و مخزنم خالیه، ماشین روی بنزین تک استارت روشنه، به محض اینکه تو جایگاه گاز میزنم حتی روی بنزین باید سه چهار بار استارت طولانی بزنم، کامل معلومه که گاز نمیذاره استارت بخوره، برای امتحان رفتم شیر مخزن رو بستم باز هم تک استارت رو بنزین روشن شد…. نشتی گاز داره به سیلندر؟با تشکر
سلام، با تشکر از مطالب فوق العاده حرفه ای و دقیقتون…. من آردی انژکتوری دارم دوگانه دستی، تا زمانیکه گاز نزدم و مخزنم خالیه، ماشین روی بنزین تک استارت روشنه، به محض اینکه تو جایگاه گاز میزنم حتی روی بنزین باید سه چهار بار استارت طولانی بزنم، کامل معلومه که گاز نمیذاره استارت بخوره، برای امتحان رفتم شیر مخزن رو بستم باز هم تک استارت رو بنزین روشن شد…. نشتی گاز داره به سیلندر؟با تشکر
با سلام ایا نشتی رگلاتور گاز می تواند موجب خروج آب از اگزوز شود؟
سلام وعرض ادب
خیر مربوط به نشتی رگلاتور نیست
واشر سرسیلندر تون سوخته
مساله اینجاست که درب متور کف نزده
دود سفیدی خارج نمیشه
کسر آب هم به شکل محسوسی ندارم و توان متور هم تغییری نکرده فرضه دیگری وحود نداره؟
ماشین سمند ef7 هستش
با سلام، پژو ۴۰۵ دوگانه فابریک دارم مدل ۹۳، کارم از شهر محل سکونتم ۷۰ کیلومتر فاصله داره هر روز که میرم موقع رفتن خوبه موقع برگشتن روی گاز قطع وصل میکنه گاز نمیخوره وقتی میندازم رو بنزین مثلموشک میره ولی روی گاز گاز نمیخوره، لازم به ذکره بگم که رادیاتش خیلی کم هوا میگیره ولی نه روغن کم میکنه نه اب مثلا چندروز پیش صبح درب رادیات رو باز کردم با اینکه ماشین سرد سرد بود اب رادیات در حد دو استکان پرید بیرون بعد پیج سرسیلندر رو باز کردم صدایپیس اومد و هوا داشت. علت چیه؟
سلام
مسیر اب به رگلاتور رو چک کنید
رگلاتورتون نشی دارد
سلام بنده پیکان وانت دوگانه دارم که آب داخل موتور رفته در موتورو باز میکنی آب میپاشه بیرون با روغن موتور هم قاطی نشده در رادیاتم باز میکنم آب کم کرده یکمم فشار هوا داره این داستان دوماه پیشم همینجوری شده بود که واشر عوض کردم
سلام اقا رگلاتور ماشین باز کردم سرویس زدم با بنزین.درست بستمش ولی وقتی رو گاز میفته رگلاتور نشتی داره قسمتی که اب دوران میکنه برا گرم کردن رگلاتور و بوی گاز هممیده .از پیچ های خورشیدی محفظه دیافراگم قسمت دوران اب رادیاتور هم اب رادیاتور میده بیرون.لطفا راهنمایی کنید.اب رادیاتور هم کم میشه چون از رگلاتور خارج میشه.
گاز lpg
سلام
اولا دیافراگم بالاخص قسمت بیرونی رو نباید با بنزین بشوری
بعد دیافراگم آب و گاز رو باید چک کنی ببینی سوراخ نباشه
و در آخر لبه هایی که درب و بدنه به هم چفت میشن رو باید چک کنی ببینی خوردگی نداشته باشن و مقداری چسب سلیکون البته خیلی کم استفاده بشه
.موفق باشید