خودروهای گاز سوز

نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng

نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای دوگانه سوز


مشکلی که احتمال دارد برای هر خودرویی در هر زمانی ایحاد شود، گاهی آب رادیاتور خودروهایی مثل پژو دائم هوا می‌گیرد و موجب بالا رفتن آمپر می‌شود.


در خودروهایی مثل پراید همزمان با روشن بودن موتور، آب رادیاتور کم می کند و با بازکردن آن خروج گاز را به شکل حباب مشاهده می کنید که نشانه نشتی گاز به آب رادیاتور می باشد.
گاز بعلت افت شدید فشار در رگلاتور سرد می‌شود. جهت جلوگیری از یخ زدگی یک مسیر لوپ در رگلاتور تعبیه می‌شود، آب رادیاتور در آن گردش می‌یابد و مانع یخ زدگی رگلاتور گردد.


از آنجایی که بدنه رگلاتور آلومینیومی است در صورت عدم وجود ضد یخ کافی و یا فاسد شدن ضد یخ موجب خورده شدن بدنه رگلاتور به مرور زمان می‌شود. با سوراخ شدن مسیر عبور آب، گاز فشار ضعیف به داخل آب نفوذ می نماید. (نشتی گاز به آب رادیاتور )

 نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng
نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng
نکته:


برای تعمیر رگلاتور لازم است رگلاتور دمونتاژ شده و سوراخ را جوش آلومینیومی دهید، ولی مواظب باشید که جوشکار مسیر عبور آب را کور نکرده باشد، همچنین ورودی و خروجی آب را با پمپ هوا پر کنید و محل جوش را کف بزنید تا از جوشکاری صحیح مطمئن شوید.

مطلب پیشنهادی:

http://blog.mechanico.ir/%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%d8%b1%db%8c%d9%84-%da%af%d8%a7%d8%b2-cng/
سوالات رایج:
سوال اول

پژو پارس دوگانه سوز دارم که در هوای سرد خیلی دیر و به سختی میرفت روی گاز. شلنگ ورودی گاز به ریل سوخت گاز رو باز کردم و کمی بنزین ریختم توش و بستم. بعد ماشینو رو روشن کردم و زدم روی گاز…
حالا خیلی سریع و کمتر از یکی دو دقیقه میره روی گاز و مشکلش حل شد. اما چند روز پیش رادیاتور از طرفین کمی نشتی داده بود و درب رادیات رو که باز کردم هوا با فشار زیادی خارج شد! احتمالش هست که بنزینی که ریختم وارد رگلاتور شده و باعث نشتی گاز به داخل رادیاتور بشه؟ و اگر تعمیر نشه، احتمال سوختن واشر سرسیلندر هست یا خیر؟

اورنیگ ریگاتورت خراب شده یا ماشینت واشر سوزونده راه حلشم اینه گاز رو کلا ببند از صندق عقب اگه باز اینجوری شد ماشینت واشر سوزونده

 نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng
نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng
سوال دوم

پژو پارس دوگانه دارم واشر سوزنده تعمیر و کفتراشی کردم ‌ترموستات و درب رادیات عوض کردم واتر پمپ چک کردم سالمه باز که ماشین خنک شد درب رادیات باز میکنم اب کمپرس میکنه تورو خدا راهنمایی کنید هرجا میبرم سر در نمیارن

بخاطر نشتی گاز هست

 نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng
نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng
سوال سوم

سمند دوگانه دارم تو ۳سال ۳بار واشر زد دفعه ی آخر سر سیلندر نو کردم و تعمیر اساسی موتور انجام شد ولی هنوز آب کم میکنه ولی تا به محض اینکه پیچ پلاستیکی هوا گیری یا برنجی رو باز میکنم هوا خارج میشه و آب مجدد برمیگرده بالا ولی یه خورده کمتر از قبل که ریختم معمولا هر هفته سر میزنم و هواگیری میکنم مشکلش از چی میتونه باشه؟؟

طرز صحیح هواگیری انجام نمیدید اگه خیلی اذیت میکنه از مخزن ذخیره استفاده کنید بربد پیش رادیاتور ساز
برای هواگیری به نسبت ۷۰%آب رادیاتور ۳۰% ضدیخ بیرون میکس کنید بعد یه قیف مخصوص بزارید وپرش کنید شیو هواگیری ترموستات بعد شیر هواگیری بخاری وشیر هواگیری رادیاتور شیر تخلیه رو باز کن تا هوا و سطح آب رادیاتور درست بشه

 

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. سلام اقا رگلاتور ماشین باز کردم سرویس زدم با بنزین.درست بستمش ولی وقتی رو گاز میفته رگلاتور نشتی داره قسمتی که اب دوران میکنه برا گرم کردن رگلاتور و بوی گاز هم‌میده .از پیچ های خورشیدی محفظه دیافراگم قسمت دوران اب رادیاتور هم اب رادیاتور میده بیرون.لطفا راهنمایی کنید.اب رادیاتور هم کم میشه چون از رگلاتور خارج میشه.
    گاز lpg

    1. سلام
      اولا دیافراگم بالاخص قسمت بیرونی رو نباید با بنزین بشوری
      بعد دیافراگم آب و گاز رو باید چک کنی ببینی سوراخ نباشه
      و در آخر لبه هایی که درب و بدنه به هم چفت میشن رو باید چک کنی ببینی خوردگی نداشته باشن و مقداری چسب سلیکون البته خیلی کم استفاده بشه
      .موفق باشید

  2. با سلام، پژو ۴۰۵ دوگانه فابریک دارم مدل ۹۳، کارم از شهر محل سکونتم ۷۰ کیلومتر فاصله داره هر روز که میرم موقع رفتن خوبه موقع برگشتن روی گاز قطع وصل میکنه گاز نمیخوره وقتی میندازم رو بنزین مثل‌موشک میره ولی روی گاز گاز نمیخوره، لازم به ذکره بگم که رادیاتش خیلی کم هوا میگیره ولی نه روغن کم میکنه نه اب مثلا چندروز پیش صبح درب رادیات رو باز کردم با اینکه ماشین سرد سرد بود اب رادیات در حد دو استکان پرید بیرون بعد پیج سرسیلندر رو باز کردم صدای‌پیس اومد و هوا داشت. علت چیه؟

    1. سلام بنده پیکان وانت دوگانه دارم که آب داخل موتور رفته در موتورو باز میکنی آب میپاشه بیرون با روغن موتور هم قاطی نشده در رادیاتم باز میکنم آب کم کرده یکمم فشار هوا داره این داستان دوماه پیشم همینجوری شده بود که واشر عوض کردم

      1. مساله اینجاست که درب متور کف نزده
        دود سفیدی خارج نمیشه
        کسر آب هم به شکل محسوسی ندارم و توان متور هم تغییری نکرده فرضه دیگری وحود نداره؟
        ماشین سمند ef7 هستش

  3. سلام، با تشکر از مطالب فوق العاده حرفه ای و دقیقتون…. من آردی انژکتوری دارم دوگانه دستی، تا زمانیکه گاز نزدم و مخزنم خالیه، ماشین روی بنزین تک استارت روشنه، به محض اینکه تو جایگاه گاز میزنم حتی روی بنزین باید سه چهار بار استارت طولانی بزنم، کامل معلومه که گاز نمیذاره استارت بخوره، برای امتحان رفتم شیر مخزن رو بستم باز هم تک استارت رو بنزین روشن شد…. نشتی گاز داره به سیلندر؟با تشکر

  4. سلام، با تشکر از مطالب فوق العاده حرفه ای و دقیقتون…. من آردی انژکتوری دارم دوگانه دستی، تا زمانیکه گاز نزدم و مخزنم خالیه، ماشین روی بنزین تک استارت روشنه، به محض اینکه تو جایگاه گاز میزنم حتی روی بنزین باید سه چهار بار استارت طولانی بزنم، کامل معلومه که گاز نمیذاره استارت بخوره، برای امتحان رفتم شیر مخزن رو بستم باز هم تک استارت رو بنزین روشن شد…. نشتی گاز داره به سیلندر؟با تشکر

  5. با سلام.
    خودرو 405 دوگانه شرکتی مدل90، نه تو سر قالپاق روغن روی موتور اثری از آب هست نه از اگزوز آب در میاد ونه تو لوله بخار روغن به لوله هواکش اثری از آب هست. ولی تو رادیاتور آب قطره های روغن وجود داره (چون توی آب داغ بوده معلوم نیست که روغن موتوره یا روغن گاز توی رگیولاتور) آب کم میکرد گشتم چند تا نشتی داشت گرفتم…. ولی وقتی ماشین روشن میشه فشار آب سیستم خنک کننده بالا میره… حدس میزنم واشر ترسونده باشه (به عنوان دلیل بالا رفتن فشار سیستم خنک کننده چون شیر گاز رو هم که بستم باز فرقی نکرد ) ولی سوال اصلی برام این روغنه که از کجا میاد. قبلا که واشر میزد فقط آب خالی میکرد ولی حتی یه ذره هم روغن تو رادیتور نبود. ممنون میشم راهنمایی کنید…
    با تشکر

  6. سلام خسته نباشید من پژو پارس دوگانه دارم حدود دو هفته پیش سرسیلندر و واشر سر سیلندر عوض کردم و مسیر گاز رو موقتا بخاطر کمپرس داخل رادیاتور بستم و شیلنگهای اب هم قطع کردم . و کمپرس قطع شده بود ولی دو روز پیش مجددا گاز رو وصل کردم ولی متاسفانه داخل درب قالپاق روغن شیری مانند شده می خواستم ببینم ایا امکان نشت اب به داخل محفظه سیلندر از طریق شیلنگ گاز متصل به سیلندر وجود دارد و اینکه مجددا یکم کمپرس داخل رادیاتور دارم

  7. سلام وقت بخیر
    من یه تیبا مدل ۹۲ دارم مدتی که بعد از خاموش کردن به مدت نیم ساعت به سختی روشن میشه وحتمآ باید گاز بدم تا روشن بشه همه سنسورها وباک وهرآنچه که فکرمون رسیده چک کردیم ولی متآسفانه مشکل پیدا نشده اگه امکانش هست راهنمایی کنید با تشکر

  8. سلام ماشین ن پراید هستش دیروز داخل ریگلاتور ترک خورده بود اب رادیاتور از قسمتی از هواکش ماشین خارج میشد و قسمتس دیگه رفته لود داخل موتور و اب و و روغن قاطی شده بود دیروز ریگلاتور رو درست کردم و بعد روغن و فیلتر روغن ماشین رو عوض کردم الان هیچ مشکلی نداره خواستم ببینم ایا نیاز هست موتور روباز کنم تعمیر کنم چون اب رفته داخلش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا