نحوه تست استال گیربکس اتوماتیک
نحوه تست استال گیربکس اتوماتیک
این تست برای تست سلامت گیربکس و مبدل کشتاور هست
♦️باید توجه شود که این تست برای گیربکس های AT با تورک کانورتر مورد استفاده قرار می گیرد.
خودرو رو روشن می کنیمتا به دمای عادی برشد سپس ترمز دستی خودرو را می کشید پای چپ را روی پدال ترمز کامل قرار می دهیم و دسته دنده را در وضعیت D قرار می دهیم و پدال گاز را تا انتها فشار می دهیم.در این حالت باید دور موتور بین 2000تا1800 باشد . در صورت بالا رفتن دور موتور بالاتر از 2000 احتمال خرابی مبدل گشتاور و گیربکس هست
♦️نکته: این ازمایش نباید چند ثانیه بیشتر باشد چون باعث بالا رفتن دما در گیربکس می گردد. این ازمایش فقط ازمایش سلامت سنجی هست
و همین ازمایش رو باید در وضعبت دنده عقبR تست می کنیم در این حالت نباشد بیشتر از 2000تا برود در صورت بالا رفتن دور موتور بالاتر از 2000 احتمال خرابی مبدل گشتاور و گیربکس هست
♦️چنانچه در دو حالت دنده جلو و عقب دور موتور بالاتر از 2000 دور بر دقیقه شود میتوان نتیجه گرفت که تورک کانورتر معیوب می باشد. ولی اگر فقط در یکی از حالتها این اتفاق بیفتد عیب میتواند از سایر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک هم باشد
علائم خرابی توربین مبدل گشتاور
۱. توربین در حین حرکت بصورت دو به سه تقه می زند.
۲. وقتی توربین خراب می شود معمولا در اکثر مواقع خودرو با ضعف و کندی حرکت می کند یعنی حرکت اولیه و استارت حرکت خیلی کند است.
۳. تعویض اشتباه توربین گیربکس
۴. روغن ریزی پپشت پمپ
۵. خورده شدن دهانه ی پمپ
۶. روشن شدن همزمان چراغ اسنوبرف و تقه زدن
تست استال در گیربکس اتوماتیک