😍خودروهای گاز سوز😍

ساده ترین روش عیب یابی ایسیو گازcng

4.5/5 - (13 امتیاز)
ساده ترین روش عیب یابی ایسیو گازcng
نحوه خطا گیری سنسور اکسیژن برای خودروهای گازسوز

خودروهایی که دارای سنسور اکسیژن هستند در حالت گاز کار می کنند با توجه به اینکه گازهای خروجی از اگزوز با حالت بنزین متفاوت است مپ سنسور خودرو در حالت گاز بهم میریزد و عملکرد آن مختل میشود.

برای برطرف کردن این مشکل از قطعه ای بنام امولاتور سنسور اکسیژن استفاده میکنیم .وقتی خودرو در حالت بنزین کار میکند امولاتور سیگنال دریافتی از سنسور اکسیژن را بدون هیچ دخالتی به ECU ارسال میکند. وقتی خودرو با سوخت گاز کار میکند امولاتور سیگنال سنسور اکسیژن را قطع کرده و سیگنالی شبیه به حالت بنزن تولید کرده و به ECU ارسال میکند.

برطرف کردن عیوب ایسیو گاز و خودرو های دوگانه سوز

عیب : دور موتور در حالت گاز و بنزین زیاد بالا و پایین می رود.
رفع عیب : سوکتهای موتور پله ای گاز و بنزین جا به جا نصب شده است درست کنید.

عیب : خودرو در سرعت 80km/h روی گازیا خاموش می کند.یا به روی بنزین می رود.
رفع عیب : نصب فیتینگFitting  پشت رگولاتور ( سوراخ فیتینگ به سمت جلوی خودرو باشد. )

عیب : خودرو روی گاز در حال حرکت وقتی خلاص می کند خاموش می شود.
رفع عیب : نصب زانویی هواکش


✅مطالب زبر رو از دست ندید

عیوب CNG

عیب : خودرو روی گاز کار نمی کند.
رفع عیب : سوکت روی گیج چک شود (برای PRINS)

عیب : خودرو روی گاز خاموش می کند.
رفع عیب : فیلتر هواکش بازدید شود.

عیب : خودرو روی گاز کار می کند ولی روی بنزین روشن نمی شود
رفع عیب : پمپ بنزین چک شود تا نسوخته باشد. و یا رله پمپ بنزین خراب است.
نکته : حتما 2 لیتر بنزین همیشه ته باک باشد تا پمپ بنزین نسوزد.

عیب : خودرو روی بنزین و گاز روشن نمی شود.
رفع عیب : سیم کشی سنسور دور موتور و همچنین کانکتورهای پشت آوانسر بررسی شود.

عیب : دور آرام متغیر است.
رفع عیب : فاصله دهانه شمع چک شود. (0.8)
محل اتصال وایر با شمع چک شود .
محفظه آرامش بازدید شود در صورت سوراخ بودن یا شکستگی تعویض شود.

روشن شدن پراید CNG

در هنگام روشن کردن پراید CNG کلید تغییر وضعیت چه در حالت بنزین باشد چه در حالت گاز خودرو با بنزین روشن می شود. اگر کلید تغییر وضعیت روی گاز بود دور موتور یکبار باید بالای 2000 RPM برود.

بررسی عیب یابی ایسیو در گام اول

توجه داشته باشید که تعمیر ایسیو کار باتری ساز یا برقکار خودرو نمیباشد. در اصل باتری ساز و یا برقکار خودرو میتواند با دستگاه دیاگ اشکال ایسیو را نرم افزاری رفع کند. و اگر ایسیو در اثر دیاگ اشکال آن رفع نشد باید توسط تعمیرکار ایسیو باز شده و رفع عیب شود.

 

 

Engineer Mohsen Salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

11 دیدگاه

  1. سلام
    نیسان دوگانه فابریک دارم واشر سرسیلندر عوض کردم از اون موقعه که عوض کردم سوکت دور موتور که جای خودش میزنم خطا میزنه سنسور دریچه گاز وبرق نامتناوب وقتی جابجا میکنم کلا دیگه گاز کار نمیکنه و کلید گاز عمل نمیکنه چکار باید بکنم
    تشکر

  2. سلام جناب مهندس، لطفا تخصصی تر تشریح کنید که بنده که شغلم اینه بدونم لؤل شما در تشریحات تخصصی وتجربی آیا بکار میاد یاصرفا مانند کلاسهای آموزشی از پایه شروع میکنید، ببخشید از رک صحبت کردن بنده با توجه به شناخت مجازی، که از شما دارم میدونم که پاسخگو هستید.
    ممنونم
    میرزایی، کرج.

    1. با سلام و احترام
      متشکرم از توجه شما

      صنعت خودرو بسیار وسیع است و تولید محتوا در مجموعه ما برای هر موضوع توسط متخصص همین امر صورت می‌گیرد.
      مطالب طبق چارت آموزشگاهی نیست، و بر اساس نیاز مخاطبین و کاربران مکانیکو صورت میگیرد. در شروع امر بر اساس نیاز مخاطبین طبق اولویت بندی خاصی تولید محتوا انجام می‌شود.و بر اساس نیاز بر روی موضوعات تخصصی تر و بیشتر فعالیت میشود

  3. سلام ماشین من روا دوگانه سوز هست دیروز سنسور اکسیژن ماشین رو عوض کردم متاسفانه درست نشد وبازم چراغ چکش روشن میشد بازم دیاگ انداخت روش و عیب انژکتور شماره سه رو نشون داد که منم فرداش دوباره اومدم ماشینو تحویل دادم وغروب اومدم تحویل بگیرم که دیدم ماشین کلن گازش از کار افتاده بردمش پیش گاز ساز که گفت ایسیو گازش سوخته خواستم ببینم چرا این اتفاق افتاده تاقبل اینکه ماشینو بدم به باطریسازه سالم بود ولی وقتی تحویل گرفتم خراب تحویلم داد خواستم ببینم میشه این آقا یه کاراشتباهی کرده باشه وایسیو ماشین منو سوزونده باشه؟

    1. با سلام من ماشینم سمند مدل ۸۶ است دوگانه کارخانه وقتی ماشین میخپای روشن کنی حالت خفه داشت بعد متوجه شدیم بعضی مواقع سویچ باز میکنیم بوبین گاز صدا میاد انکار گاز باز میشه میاد پشت ریل سوخت بخاطر همین دیر روشن میشه بنظر شما بوبین یا رگلاتور یا ایسیو و ایموبلایزر کدومش مشکل داره یا مشکل از کلید گازه میشه بهم بگید لطفا

  4. سلام پژو ۴۰۵ دوگانه کارخانه روشن میکنی روی گاز میره ولی بعد مدتی از گاز میره بنزین شاید بعد صدمتر بره یا دوکیلومتر متغیره هربار بعد رفتن روی بنزین ماشین رو ۵ دقیقه خاموش میکنی دوباره میره روی گاز ولی معلوم نیست چقدر روی گاز بمونه دستگاه دیاگ هم هیچ گونه خطایی رو نشون نمیده مخصوصا سه تا از خونه های گاز که خالی میشه واسه تا میمونه این مشکل به وجود میاد

  5. سلام پژو ۴۰۵ دوگانه کارخانه روشن میکنی روی گاز میره ولی بعد مدتی از گاز میره بنزین شاید بعد صدمتر بره یا صدکیلومتر متغیره هربار بعد رفتن روی بنزین ماشین رو ۵ دقیقه خاموش میکنی دوباره میره روی گاز ولی معلوم نیست چقدر روی گاز بمونه دستگاه دیاگ هم هیچ گونه خطایی رو نشون نمیده لطفا راهنمایی کنین

    1. سلام احتمالا رگلاتور گاز کثیف باشه یا مخزن گاز کثیف باشه که وقتی گاز کم ممیشه فشارش نمیتونه روی گاز کار کنه یا باید مخزنهات سرویس بشن یا رگلاتور

  6. ماشینم پژو پارس هست چراغ cng چشمک می زنه تعمیر گاه های cng گفتن ریل سوخت cng یک پایه اش قطعه باید تعویض شه ریل سوخت گاز خریدم تعویض کردم پس از ۳۰ کیلومتر دوباره سوخت ecu شم تست کردم سالم هست ایراد چی میتونه ؟؟؟ آیا مشکل از سنسور اکسیژن میتونه باشه؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

  7. با سلام خودروی روای من یک سالی لست هنگامی که کرم مشود از روی گاز یه هو روی بنزین می رود ویا سوخت قاطی میکند تا۱۰ دقیقه سرد نشود روشن نمی شود با توجه به اینکه شیر برقی یک خانه سوخته واز شیرهای برقی ابی رنگ تکی که قابل تعویض می باشد استفاده می کنم وایا ممکن است از ای سی داخل ایسیو که مریوط به دوبل است باشد لطفا راهنمای بفرمایید راننده تاکسی با تشکر

    1. باسلام
      خوردو تیبا دارم در مسافرت ها وقتی سرعت میره بالا خفه میکنه و گاز نمیخوره حتما باید بزنم رو بنزین و یا بعضی اوقات در هنگام ایستادن ماشین خاموش میشود لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا