نانو سرامیک خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟


نانو سرامیک خودرو که امروزه مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است می‌تواند تضمینی برای حفاظت بدنه خودروی شما در برابر خط و خش، آفتاب سوختگی، آلودگی‌های اسیدی و یا اکسید شدن توسط اشعه UV باشد. کی از راه‌هایی که می‌توان این درخشش را همیشگی کرد، استفاده از پوشش سرامیک خودرو است. با مکانیکوهمراه شوید.

جنس نانو سرامیک

کارخانه‌های تولید نانو سرامیک در مراحل ساخت از پلیمر مایع استفاده می‌کنند و برای ترکیب آن با رنگ فابریک خودرو از مواد بی‌رنگ و مات استفاده می‌کنند. تا وقتی روی خودرو کشیده شدند، خود را به صورت روکش اصلی خودرو نشان دهند. رنگ این روکش بسیار شفاف است و به راحتی نیز تمیز می‌شود.

مزایای نانو سرامیک
مزایای نانو سرامیک
مزایای نانو سرامیک

شاید برایتان جالب باشد مزایای پوشش نانو سرامیک خودرو را به طور جامع‌تری بدانید. در ادامه همراه ما باشید تا تمام مزایا را مو به مو در اختیارتان بگذاریم.

درخشندگی همیشگی داخل خودرو

شاید درخشندگی و زیبایی را می‌توان مهم‌ترین دلیل برای انتخاب پوشش نانو سرامیک برای داخل خودرو دانست. زیرا یک ماشین تمیز و درخشنده می‌تواند به همه افرادی که داخل خودرو هستند اعتماد به نفس بدهد و برای آن‌ها حس خوبی به ارمغان آورد.

عمر طولانی نانو سرامیک

باید بدانید که پوشش نانو سرامیک خودرو عمر بیشتری نسبت به رنگ خودرو شما دارد و از همین لحاظ نیز می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود. زیرا می‌تواند از رنگ رفتگی و یا پوسیدگی و کدری خودرو جلوگیری کند. بیشتر به افرادی که دارای خودروهایی با رنگ تیره هستند توصیه می‌شود که حتما برای محافظت از رنگ خودروی خود در برابر اشعه خورشیدی از این روکش استفاده کنند.

تمیز ماندن خودرو در طولانی مدت

با استفاده از روکش نانو سرامیک خودرو برای اتوبیل خود دیگر کمتر نیاز به رفتن به کارواش برای شستن ماشین خود دارید زیرا این روکش می‌تواند بدنه ماشین شما را تمیز نگه دارد. و در نتیجه از گرد و غبار و کثیفی در امان بماند. البته گاهی نیز کثیفی‌هایی بر روی سطح خودرو مشاهده می‌شود. اما تمیز کردن آن‌ها به دلیل سطح صاف و مسطح بدنه خودرو بسیار راحت است کافیست شما با استفاده از یک پارچه، کثیفی را در عرض چند ثانیه از بین ببرید.

بی نیاز به برق انداختن مجدد بدنه خودرو

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های پوشش نانو سرامیک خودرو این است که به نسبت راه‌های قدیمی برق انداختن بدنه خودرو بسیار کم هزینه‌تر واقع می‌شود. در گذشته برای این که بتوانیم بدنه خودروی خود را برق بیندازیم باید از واکس‌های مخصوص خودرو که وظیفه آن‌ها برق انداختن بدنه بود استفاده می‌کردیم. نتیجه کار آن‌ها نیز موقتی بود و پس از مدت کوتاهی مشاهده می‌شد که خودرو دوباره نیاز به تمیزکاری دارد. اما با استفاده از پوشش نانو سرامیک دیگر نیازی به برق انداختن مجدد نخواهد بود و هزینه واکس‌های بدنه نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

نانو سرامیک خودرو چیست؟
نانو سرامیک خودرو چیست؟
معایب پوشش نانو سرامیک خودرو

البته که مزایای پوشش سرامیک خودرو نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است اما خب باید بگوییم که این پوشش‌ها نیز دارای معایبی هستند که در ادامه برای شما تشریح می‌کنیم.

کاربردی نبودن برای برخی خودروها

اگر عمر خودروی شما زیاد است و در طول زمان دچار استهلاک شده است و یا شاید جزو خودروهای لوکس محسوب می‌شود اما مدل قدیمی‌ای دارد شاید نانو سرامیک خودرو هزینه بیشتری نسبت به بقیه خودروهای معمولی برای شما داشته باشد و زیاد مقرون به صرفه واقع نشود.

نیاز به زمان طولانی برای سرامیک کردن بدنه

باید بدانید که زمانی که برای سرامیکی کردن بدنه‌ی خودرو نیاز داریم بین سه تا چهار روز متغیر خواهد بود و نمی‌توان زودتر از این موعد به طور کامل و اصولی یک خودرو را مجهز به پوشش سرامیکی کرد. پس اگر مراسم خاصی را پیش رو دارید و می‌خواهید از ماشین برای مراسم خود استفاده کنید حتما به زمان بندی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین پوشش سرامیکی را برای خودروی خود در اختیار داشته باشید.

نتیجه عکس در صورت استفاده نادرست

همان‌طور که استفاده از پوشش نانو سرامیکی می‌تواند ظاهر خودروی شما را زیباتر کند و به آن جلوه خاصی ببخشد. اما استفاده نادرست از آن و انجام کار توسط افراد نابلد و غیر متخصص می‌تواند چهره خودروی شما را تا همیشه بد جلوه دهد و از شکل و شمایل بیاندازد. پس حتما قبل از اقدام برای پوشش سرامیکی، مطمئن شوید که ماشین خود را دست شرکت‌های معتبری می‌دهید که می‌توانند کار شما را به بهترین شکل انجام دهند.

✅مطلب پیشنهادی :

✅فیلم اموزشی:

آموزش اجرای سرامیک بدنه خودرو سوناکس

آموزش اجرای سرامیک بدنه خودرو سوناکس – قسمت دوم


mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *