😍مجموعه موتور😍

دلایل اصلی سفت شدن و لرزش پدال کلاچ

دلایل اصلی سفت شدن و لرزش پدال کلاچ

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مکانیکو در این پست برای شما علت سفت بودن و لرزش کلاچ پژو پارس را تهیه کرده ایم،مطالعه کنید و امیدواریم که این مطلب مفید و کارامد باشد و همچنین خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

  https://blog.mechanico.ir/wp-content/uploads/2020/04/ban_1.gif  

در صورتی که خودرو لرزش هنگام راه افتادن یا سفت بودن موارد زیر رو برسی کنید

سیم کلاچ

علائم خرابی سیم کلاچ

اگر سیم کلاچ دچار مشکل گردد، مستقیما روی کلاچ و نحوه تعویض دنده در خودرو، اثر گذار خواهد بود. یک سری علائم و نشانه هایی وجود دارند که با توجه به آن ها می توان فهمید که سیم کلاچ کارایی خود را از دست داده و یا از رگلاژ خارج شده است. اگر هر کدام از نشانه هایی که در ادامه ذکر می شود را در خودروی خود مشاهده نمودید، بهتر است ابتدا سیم کلاچ را به طور چشمی بازدید کرده و در صورت خرابی، آن را تعویض کنید. در غیر اینصورت با انجام تنظیم دوباره، می توانید کارایی اولیه کلاچ خود را بدست آورید.

  • پس از رها کردن پدال کلاچ، سیستم کلاچ همچنان درگیر است و مقداری دچار لرزش می شود.
  • کلاچ خالی شده است و دیگر کار نمی کند که می تواند ناشی از بریده شدن سیم کلاچ باشد.
  • با فشردن پدال کلاچ، خودرو به صورت کامل خلاص نشده و دنده ها به سختی جا می روند.
  • کلاچ پایین تر از حد معمول عمل می کند و نیاز است که پای خود را بیش از اندازه روی پدال فشار دهید.
  • کلاچ بالاتر از حد معمول عمل می کند و نیاز است که آن را پس از رها کردن با نوک پا به طرف بالا بکشیم که نشانه ای از درگیر بودن کلاچ هنگام رها سازی است.
  • پدال کلاچ بسیار سفت شده و به سختی بالا و پایین می رود.
  • پدال کلاچ بسیار شل شده و با کوچکترین فشار به سمت پایین حرکت می کند.

مطلب پیشنهادی:

✅خراب بود بوش میل دوشاخه و خود دوشاخه

علت سفتی پدال  کلاچ
علت سفتی پدال کلاچ

تبلیغات
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
مکانیکو