😍اموزش😍😍عیب یابی😍

آموزش یکسره کردن رله دوبل

رله دوبل چیست؟

رله دوبل قطعه ی اصلی تقسیم برق در خودروهای انژکتوری است.

همانطور که از اسم این قطعه پیداست از دو رله متصل شده به هم ساخته شده و 15 پایه دارد.

  https://blog.mechanico.ir/wp-content/uploads/2020/04/ban_1.gif  

این قطعه به واسطه ی یک ضامن کشویی در سوکت دسته سیم خودرو متصل بسته میشود.

رله برق اصلی اجزا مهم خودرو مثل پمپ بنزین و سیستم جرقه و سوخت رسانی و سنسور ها را تامین میکند.

با باز کردن سوئیچ برق ۱۲ ولت وارد رله میشود.

با ورود برق به داخل رله ها ، رله تحریک میشود و به هم میچسبد.

هر دو رله با ورود برق عمل میکند و برق ورودی با چسبیدن رله به هم برق ۱۲ ولت به قسمت های مربوطه وارد میشود.

رله دوبل کجا قرار دارد؟

رله دوبل قطعه ای معمولا مشکی رنگ و اندازه ی یک کف دست است.

محل قرار گیری این قطعه نسبت به هر خودرو میتواند متفاوت باشد.

محل قرار گیری رله دوبل در داخل موتور و معمولا سمت راننده قرار دارد.

معمولا محل قرار گیری آن در پشت چراغ راننده به واسطه ی یک پیچ به سینی فن و یا بدنه بسته میشود.

این رله به وسیله ی سوکت ضامن دار به سیمکشی خودرو وصل میشود.

حتما مراقب باشید لحظه ی کشیدن ضامن ، پایه ی نگهدارنده نشکند.

مطلب پیشنهادی:

آموزش تعویض بلبرینگ چرخ جلو تندر۹۰

آموزش یکسره کردن رله دوبل

همانطور که میدانید رله دوبل برق اصلی پمپ بنزین و سیستم جرقه و سوخت رسانی را تامین میکند و وقتی این قطعه خراب بشود باعث میشود خودرو خاموش شود. در صورت خرابی باید تعویض شود اما اگر رله دوبل نو در دسترس نبود باید به صورت زیر یکسره شود.

رله دوبل را بیرون کشیده و کنار بگذارید.

 

در خودرو های ساژم و بوش به پایه های ۱ و ۴ و ۵ و ۱۳ برق میدهیم.

در خودروهای زیمنس به پایه های سوکت ۱ و ۴ و ۱۳ برق میدهیم.

در خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ دو و سه به فیوز ۴ و ۱۵ و پایه ی ۸ سوکت مشکی bm34 برق مستقیم دهید.

در خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ به فیوز ۴ و ۱۵ برق مستقیم میدهیم.

تبلیغات
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
مکانیکو