تسمه ذوزنقه ای چیست؟

تسمه ذوزنقه ای ساده چیست؟

تسمه ذوزنقه ای ساده چیست؟

نوعی تسمه است که به عنوان یکی از اولین تسمه‌های صنعتی و استاندارد مطرح است و در ماشین‌های صنعتی به طور گسترده استفاده می‌شود. در برخی ماشین‌های صنعتی، به آن به عنوان “تسمه مرسوم” یا “استاندارد” اشاره می‌شود. این تسمه‌ها معمولاً برای نسبت‌های 7:1 و با سرعت بیشینه 8000 دور در دقیقه و توان 300 اسب بخار طراحی شده‌اند.

(بیشتر…)

هیدروسیکلون چیست؟

هیدروسیکلون چیست؟

هیدروسیکلون یک دستگاه جداسازی گرانشی بالا است که برای جداسازی ذرات دوغاب بر اساس وزن ذرات استفاده می شود. به عنوان مثال، ذرات با اندازه مشابه اما وزن مخصوص متفاوت، یا ذرات با اندازه های مختلف اما وزن مخصوص یکسان. سیکلون ها همچنین معمولاً برای آبگیری دوغاب ها استفاده می شوند، با توجه به اینکه سرعت عبور آنها بسیار بیشتر از گزینه های جایگزین مانند فیلتر پرس سنتی است. اصل عملکرد هیدروسیکلون یک محفظه مولد گرداب مخروطی است. دوغاب مایع از طریق یک گرداب یاب وارد بالای دیواره مخروطی هیدروسیکلون می شود که جریان مماسی ایجاد می کند و بنابراین یک گرداب قوی در هیدروسیکلون ایجاد می کند. دوغاب در سیکلون در یک گرداب با سرعت بالا می چرخد. همانطور که درشکل شماره1  نشان داده شده است، ریزه هایی که می توانند در حالت تعلیق باقی بمانند، از لوله مرکزی بالایی (سرریز) خارج می شوند، ذرات درشت مارپیچ به سمت پایین می آیند تا از طریق زیر جریان در پایه گرداب باریک سقوط کنند . هر طوفان خاص برای یک آستانه جدایی خاص طراحی شده است: برش بین ذرات بزرگ و کم اندازه (زیاد وزن و کم وزن). در برخی موارد حذف کل مواد جامد (آب زدایی دوغاب) هدف است .

(بیشتر…)

What is a hydrocyclone?
خواص لوله‌های پلی‌اتیلن (PE)

توضیح کامل در مورد لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن چیست؟

پلی‌اتیلن (Polyethylene) یکی از پلیمرهای بسیار رایج و پرکاربرد در صنعت پلاستیک است. این ماده از یک یا چند واحد اتیلن تشکیل شده است و به صورت مختصر به PE معروف است. پلی‌اتیلن به دلیل ویژگی‌های زیستی، شیمیایی و مکانیکی متنوع خود، در صنایع مختلفی مانند بسته‌بندی، صنایع داروسازی، صنایع خودروسازی، لوله‌کشی، فیلم‌سازی و … استفاده می‌شود.

(بیشتر…)

قبولی صد در صد ازمون ایین نامه اصلی

قبولی صد در صد ازمون ایین نامه اصلی

قبولی در آزمون آیین نامه اصلی نیاز به برنامه ریزی و مطالعه و تمرین دارد. بهتر است نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را پیش از آزمون آیین نامه رانندگی مرور کرد و تمامی نکات آزمون‎‌های قبلی را شناخت. مطمئناً سوالات آیین نامه اصلی 1402 اشتراکات زیادی با آزمون‌های پیشین دارد. با ما همراه باشید تا از طریق ازمون ایین نامه اصلی آنلاین تسلط کافی را به سوالات آیین نامه اصلی با جواب پیدا کنید.

(بیشتر…)