اسان ترین روش تعمیر com2000
اسان ترین روش تعمیر Com2000
COM2000از 4دسته کنترل کننده و فرمان دهنده برای ارسال پیام به شبکه و سیستم BSI دارا می باشد که این چهار دسته براساس نوع کاربرد خود به دو بخش کنترل اصلی و کنترل ثانویه تقسیم می گردد که هر یک با توجه به شرایط مورد نیاز توسط راننده فعال می گردند ،این کنترل کننده ها عبارتند از:
1-دسته های کنترل کننده اصلی (بالا) که وظیفه فعال سازی چراغ ها، راهنما ، برف پاکن و شیشه شور را برعهده دارد
2-دسته های کنترل کننده ثانویه ( پایین ) که وظیفه فعال سازی کروز کنترل –تنظیمات رادیو پخش را برعهده دارد
اسان ترین روش تعمیر com2000
محل قرار گرفتن COM2000در خودروهای پژو 202و پژو 207ساخت ایران بر روی غربیلک فرمان خودرو تعیین شده است
محل قرار گرفتن قطعاتNode COM2000
روش باز نمودن قطعات Node COM2000
در این بخش در مورد نحوه باز نمودن COM2000به صورت مرحله به مرحله و با بیان نکات ایمنی برای کاربران گرامی گفته خواهد شد
- a)باز نمودن COM2000از روی فرمان
ابتدا فرمان خودرو را صاف نمایید و سپس فرمان خودرو را قفل نمایید
توجه : بعد از قفل کردن و انجام مراحل دیگر سر باتری خودرو را قطع نمایید تا مانع از ایجاد اتصال و فعال شدن ایربگ ها گردید
- سپس یک عدد پیچ گوشتی بر روی ضامن فرمان خودرو قرار داده و سپس به سمت بالا محکم فشار دهید تا بخش رو بوقی و ایربگآزاد گردد
توجه : دقت نمایید در هنگام آزاد کردن ضامن ، پیچ گوشتی به درون قاب فرمان نرود تا باعث صدمه دیدن برد گرددتوجه : در هنگام در آوردن قاب فرمان توجه نمایید که در زیر قاب فرمان چهارعدد پین با فنر قرار دارد که باید به آنها توجه نمود
- پس از جدا نمودن فرمان ،سوکت ها را از فرمان جدا نماییدو سپس دربخش رو بوقی و ایربگ را در یک محل امن قرار دهید
- سپس پیچ روی غربیلک فرمان را توسطبوکس ستاره ایی باز نمایید
توجه : بعد از باز کردن پیچ روی فرمان ، فرمان را از روی هزار خاری جدا نمایید ، ابتدا بر روی فرمان و پیچ توسط یک ماژیک بر روی آن علامت بگذازید تا در هنگام نصب به درستی و بدون مشکل نصب گردد
- سپس فرمان را از جدا خود در آورید تاقاب دورCOM 2000مشخص گردد
توجه : در هنگام آزادکردن فرمان می توانید با زدن چند ضربه کف دست به دو طرف فرمان به راحتی فرمان را آزاد نمایید
توجه : در هنگام آزاد کردن سوکت های بوق و ایربک دقت نمایید تا مورد شکستگی و آسیب نگردند
- قاب دور COM2000توسط دو عدد پیچ به هم متصل می باشد که توسط پیچ گوشتی ستاره ایی ( تی شکل ) شماره 6باز نمایید
توجه : در انتهای قاب یک زائده پلاستیکی قرار داردکه به پلاستیک طوسی رنگ زیر فرمان متصل شده که باید از هم جدا شوند
-
پس از باز نمودن قاب دور COM2000، بست دور COM2000را باز یا شل نمایید و سپس خارهای زیر قاب را با یک فشار کوچک آزاد نمایید
در انتها سوکت های روی COM2000را آزاد نمایید و COM2000را از روی فرمان جدا نمایید
توجه: خار هایی که بر روی COM2000قرار دارد شکننده می باشند درهنگام آزاد کردن خار دقت نمایید
b)باز نمودن قاب COM2000
توجه : ابتدا قبل از باز نمودن قاب دسته های کنترل پخش را با فشار دادن خارها از جدا خود آزاد نمایید تا به راحتی از COM2000جدا گردد
- برای باز نمودن قاب COM2000باید خارهای دور قاب را با قراردادن پیچ گوشتی های نازک آزاد نمایید
توجه : خارها قاب شکننده می باشند و در هنگام آزاد کردن آنها دقت نمایید
- سپس قاب را فاصله کم از میز نگهدارید و دوطرف قاب را ازیکدیگر به آرامی جدا نمایید
توجه : در زمان جدا نمودن قاب ها به دسته راهنما ها توجه نمایید که به صورت یک دفعه دسته راهنما آزاد نگردند که سبب صدمه دیدن سیم های فلت آن شود
- پس از جدا شدن قاب ها ، باید دسته راهنما را آزاد نمود که سوکت کشویی آن را به سمت بیرون و بالا کشیده تا آزاد گردد
توجه : بهتر است قبل از باز نمودن دسته راهنما در حالت استاندارد قرار داشته باشد(برف پاکن ، چراغ و…. خاموش باشند)
توجه : در زمان آزاد کردن و جمع کردن سیم فلت بوق نباید سیم فلت تا بخورد یا پیچیده شود ( باید به همان صورت که باز شده است با احتیاط بسته شود)
c)باز نمودن دسته راهنما
- ابتدا توسط یک قطعه نوک تیز سر دسته راهنما را از محل خود جدا نمایید
- سپس خار درون دسته راهنما را توسط یک دم باریک جمع نموده تا قطع زیر آزاد گردد
توجه : در هنگام درآوردن قطعه بالا به ساچمه کار شده در قطعه توجه نمایید
- در هنگام تعمیر کردن دسته راهنما به نکات زیر توجه نمایید
- در زمان جا زدن ساچمه بر روی دسته راهنما به محل قرار گرفتن آن توجه نمایید( در حالت یک قرار داشته باشد)
دانستنی تعمیراتNode COM2000
در قطعه COM2000بیشتری قطعات مکانیکی استفاده شده است که بیشترین علت آن خرابی COM2000را تشکیل می دهد، می توان موارد زیر را نام برد :
1-جدا شدن یا قطع شدن سیم های فلت از سوکت دسته راهنما
2-خارج شدن کشویی سوکت ها از محل خود ( از کار افتادن راهنما ، برف پاک کن و….. )
3-گیر کردندسته راهنما
4-اتصال دادن کشویی دسته راهنما
5-قطع شدن سیم فلت سفید رنگ بلند ( قطع شدن آلارم ها و صدا ها )
توجه : از جدا نمودن بخش دایره ایی شکل COM2000که محل قرار گرفتن سیم فلت سفید رنگ بلند ( کابل سفید ایربگ و بوق ) خودداری نمایید ، چون جمع کردن کابل و فنر آن سخت می باشد ، در صورت تسلط کامل این بخش را باز و تعمیر نمایید
حالت های چراغ ها بر روی دسته راهنماNode COM2000
چراغ خودرو برروی دسته راهنما به صورت سه حالت عمل می نماید که عبارتند از :
1-حالت چراغ خاموش
2-حالت روشن چراغ کوچک
3-حالت روشن چراغ جلو