😍مجموعه موتور😍

سوپاپ کنترل تهویه کارتر

سوپاپ کنترل تهویه کارتر

سوپاپ pcv معمولا از یک پلانجر و یک فنر تشکیل شده که با خلا مانیفولد و فشار فنر ، جریان را کنترل می کند .سوپاپ pcv در شکل نشان داده شده مربوط به موتور دیزل توربوشارژ میتسوبیشی می باشد و شامل دو فنر و یک پلانجر می باشد.

 سوپاپ کنترل تهویه کارتر
سوپاپ کنترل تهویه کارتر

  https://blog.mechanico.ir/wp-content/uploads/2020/04/ban_1.gif  

در حالت درجا و کاهش شتاب گازهای نشتی از رینگهای پیستون کم هستند و خلا زیاد مانیفولد پلانجر را به سمت فنرمی کشد و جریان هوا از سوپاپ را کاهش می دهد. در حالت نیمه بار گازهای نشتی در محفظه لنگ کمی بیشتر می شود و خلا متوسط منیفولد تنها قسمتی از پلانجر را به سمت خود میکشد و مقدار بیشتری گاز از سوپاپ جریان یابد.

. در شتاب گیری و حالت تمام بار ، گازهای نشتی به میزان بیشینه خود می رسد ، خلا کم مانیفولد باعث می شود که فنر ، پلانجر را به سمت عقب تر ببرد و بیشترین جریان از سوپاپ عبور کند. هنگامی استفاده از توربوشارژ و هنگام برگشت شعله که فشار منیفولد از فشار محفظه لنگ بیشتر می شود سوپاپ به طور کامل بسته می شود. در این حالت گازهای داخل محفظه ی لنگ نمی توانند محفظه را ترک کنند و با زیاد شدن فشار از طریق لوله وردی که بعد از مانیفولد قرار دارد ، گازها خارج می شوند.

 سوپاپ کنترل تهویه کارتر
سوپاپ کنترل تهویه کارتر

لوله سبز رنگ ، لوله ورود هوای تازه به محفظه ی کارتر(و هنگام بسته بودن سوپاپ و برگشت شعله ، گازها از این لوله خارج می شوند) ، در هنگام باز بودن سوپاپ ، گازهای نسوخته کارتر از لوله سبز رنگ به داخل سیلندر هدایت می شوند. 

 سوپاپ کنترل تهویه کارتر
سوپاپ کنترل تهویه کارتر

شکل زیر سیستم دیگری را در یک موتور توربو دیزل نشان می دهد که در ان ، خروجی pcv قبل از توربو شارژ قرار می گیرد و اختلاف فشار باعث میشود که بخارات و گازهای نسوخته به سمت منیفولد ورودی مکیده شود.

 سوپاپ کنترل تهویه کارتر
سوپاپ کنترل تهویه کارتر
نحوه کار کردن سوپاپ PCV (شیر کنترل تهویه کارتر)

تبلیغات
برچسب ها

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
مکانیکو