گرم کردن ماشین در زمستان

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

گرم کردن ماشین در زمستان

گرم کردن ماشین در زمستان

چنانچه در این بخش از دانستنی های خودرو در مکانیکو می خوانید مطالعات حاکی از آن است که گرم کردن موتور ماشین قبل از شروع حرکت در روزهای زمستانی ، باعث کاهش یافتن عمر موتور شده و بازده آن را کاهش می ‎دهد . متخصصان مکانیک بر این عقیده اند که بهترین راهکار برای گرم کردن موتور ماشین در روزهای زمستانی ، رانندگی کردن با سرعت بالا است که این امر باعث طولانی تر شدن عمر موتور ماشین و افزایش بازده آن خواهد شد . 

چرا گرم کردن خودرو در روزهای سرد کار اشتباهی است؟

در ابتدا باید اشاره کنیم که با وجود دو نوع موتو کاربراتوری و انژکتوری، ایده‌ها و دلایل مختلفی برای گرم کردن و یا گرم نکردن خودرو پیش از حرکت وجود دارد. خوب است بدانید که گرم شدن موتور ماشین در زمستان در نوع کاربراتوری نه تنها اشتباه نیست، بلکه می‌تواند مفید هم باشد. از طرفی گرم کردن خودروهای انژکتوری نه تنها مفید نیست، بلکه در مواردی مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت. با همه این‌ها برخی از افراد با وجود برخورداری خودرویشان از موتور انژکتوری، به گرم کردن خودرو پیش از حرکت اصرار دارند؛ به همین دلیل در ادامه دلیل اشتباه بودن این کار را بیان خواهیم کرد.

روشن نشدن خودرو در هوای سرد، علت بد روشن شدن پژو 405 در صبح، عوارض درجا کارکردن ماشین،

گرم کردن ماشین در زمستان
گرم کردن ماشین در زمستان
در این‌جا آنچه که برای گرم‌کردن خودرو در زمستان لازم‌است بدانید، به ‌صورت خلاصه آمده‌است:
  • وارد اتومبیل خود شوید. سیستم احتراق را روشن‌کنید اما موتور را راه‌اندازی نکنید.
  • در 3تا5 ثانیه، شما باید صدای پمپ‌سوخت را بشنوید.
  • وقتی این اتفاق افتاد، ماشین‌ را استارت بزنید.
  • حداکثر در حدود 10تا20 ثانیه درجا بزنید.
  • سپس، به‌ آرامی از محل پارکینگ خود بیرون آمده و رانندگی‌کنید.

بنابراین با این‌کار اطمینان حاصل‌می‌شود که صبح‌های سرد، ماشین شما سرحال است. دیگر نیازی به‌ هدردادن بنزین برای گرم‌کردن خودرو در زمستان نیست!

در طول‌راه نیز، اگر مجبور بودید کارهایی مانند خرید روزنامه از غرفه و مواردی از این قبیل انجام‌دهید، بهتراست ماشین را روشن نگه‌دارید که هم برای موتور خوب است و هم سوخت کمتری می‌سوزاند.

چگونه ماشین را گرم کنیم، حرکت ماشین با موتور سرد، روش صحیح گرم کردن موتور خودرو در روزهای سرد زمستان،

مطلب پیشنهادی زیر را از دست ندهید

تاکنون فهمیدیم که رانندگی آهسته بلافاصله پس‌ از روشن‌کردن خودرو بهتر ‌از درجازدن است، اما فراموش‌نکنید که قبل ‌از حرکت، شیشه ‌جلو اتومبیل را پاک‌کنید. ‌تمیزنکردن شیشه ‌جلو اتومبیل از سرما و مه و سایر عوامل باعث‌می‌شود شما راننده‌ای بی‌مسئولیت تلقی‌شوید و در درجه بالاتر سبب تصادف می‌شود.

توقف با موتور روشن نه ‌تنها پرهزینه است، بلکه احتمال خفه‌شدن با گازمونوکسیدکربن را افزایش می‌دهد، به‌‌خصوص برای اتومبیلی با شیشه ‌بسته در گاراژ یا اتومبیلی که در اطراف آن پر از برف است. لازم‌به‌ذکر است که بسیاری از اتومبیل‌های مدرن امروزی، دارای یک نشانگر آبی روی کنسول راننده هستند و تا زمان روشن‌بودن چراغ باید از شتاب ناگهانی خودداری‌کرد.

ایا درجا کارکردن ماشین ضرر دارد، بد روشن شدن پراید درصبح، چگونه در هوای سرد ماشین را روشن کنیم،

مطلب مشابه زیر را از دست ندهید

گرم نگه داشتن موتور خودرو، ماشین چقدر درجا کار کند، مدت زمان گرم شدن موتور پراید، موتور گرم چیست

گرم کردن ماشین در زمستان

درباره نویسنــده
نویسنده
mohsen salehi
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha