اموزشخودروهای گاز سوز

دلایل دیر روی گاز رفتن خودرو در هوای سرد

گاز طبیعی چیست؟

گاز طبیعی یا متان، سبک ترین هیدروکربن موجود در زمین است. فرمول شیمیایی این گاز CH۴ است بدین معنا که هر ملکول متان از ۱ اتم کربن و چهار اتم هیدروژن تشکیل شده‌ است

CNG چیست !

گاز طبیعی فشرده است که در درجه حرارت معمولی و در فشار ۲۰۰ تا ۲۵۰ بار نگهداری میشود .

گاز طبیعی به سه حالت فوق می تواند در خودرو ها مورد استفاده قرار گیرد

الف) فشرده                CNG : COMPRESSED NATURAL GAS

ب) مایع                    LPG : LIQUID PETROLEUM GAS

ج) جذب شده              ANG : ABSORBED NATURAL GAS

انواع خودرو های گاز سوز

DEDICATED به خودرو هایی اطلاق میشود که فقط از یک سوخت استفاده میکنند.

BI_FUEL به خودرو هایی که امکان استفاده از دو سوخت بنزین و گاز را دارا میباشند اطلاق میشود.

DUAL_FUEL به خودرو هایی اطلاق میشود که از دو سوخت گازوئیل و گاز طبیعی به طور ترکیبی استفاده میکنند.

در فصول سرد بخاطر اینکه دمای محیط کاپوت کمی طول میکشد تا بالا برود،تعدادی از اتومبیل های ایرانخودرو و سایپا به محض روی گاز رفتن،خاموش کرده یا به شدت بد کار میکنند و راننده مجبور است تا مدت زمانی فقط از بنزین استفاده کند.

 

علت:

چون ریل سوخت گاز از نوع کروز علیرغم خوش کار بودن و عمر بالا،از نظر قدرت مغناطیسی باز کننده نازلها ضعیف میباشد و وقتی هنوز ریل سرد است و روغن داخل آن (که بهمراه گاز وارد شده است)دارای چسبندگی (ویسکوزیته-غلظت) بیشتری است،توانایی باز کردن نازلها را ندارد.

راه حل:

گرم کردن ریل سوخت

هم اکنون قطعه هیتر ریل سوخت ساخته شده و به صورت ضمانتی در حال نصب میباشد.

روش نصب :

1- بررسی داغ بودن رگولاتور گاز (بخاطر گرم کردن و جلوگیری از یخزدگی )،در غیر اینصورت باید مسیرهای آب گردشی در آن باز شود.

 

2- از داخل بسته بندی دو نازل برنجی را در آورده و به قطعه مکعب مستطیل آلومینیومی ببندید،هیتر آماده است.

مطلب پیشنهادی:

علت روی گاز نرفتن خودرو

 

3- نصب هیتر بر روی ریل سوخت کروز با پیچ های داخل جعبه بسته بندی شده.

4- از آنجاییکه دو شلنگ آب  به رگولاتور گاز متصل است، میتوان یکی از آنها را باز کرده و به هیتر وصل نمود بعد از شلنگخور دیگر هیتر ، یک شلنگ ( برای پراید تکه شلنگ 15 و برای پژو 60 الی 75سانتمتری)به همان جایی که شلنگ را از رگولاتور باز کردیم وصل میکنیم.

5- خودرو روشن بعد از چند ثانیه هیتر شروع به گرم شدن کرده و سریع داغ میشود

دیر روی گاز رفتن EF7 بعد از پر کردن مخزن

سمند موتور ملی دارم. بعد از هر بار پر کردن مخزن گاز ، نیم تا یک ساعت گاز قطع می شود حتی روی مالتی پلکس هم مخزن را خالی نشان می دهد . بعد از حدود یک ساعت مشکل خودبخود حل می شود . تازه متوجه شدم که علت این مشکل گرم شدن رگلاتور گاز است چون با ریختن آب سرد روی رگلاتور مشکل در عرض چند دقیقه حل می شود. لطفا” راهنمایی بفرمایید.
خب این مشکل مربوط به شیر برقی رگلاتور هست
معمولا با سرویس دقیق و حرفه ای ،مشکل حل میشه
اما تعویض هسته ی شیر برقی هم راه دیگش هست
البته میشه کلاً هسته ی داخلی رو درآورد و بدون اون رگلاتور کارکنه،مشکلی پیش نمیاد خطرنداره فقط چراغ چک روشن میشه
مطالب مشابه:

نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای lpg

عیب یابی سیستم cng

اموزش تنظیم رگلاتور LPG

میکسر گاز چیست؟

اموزش تنظیم رگلاتور cng

آسان ترین روش تنظیم رگلاتور ال پی جی + فیلم

علت عطسه کردن خودرو cng

 

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا