اموزشخودروهای گاز سوز

دلایل ريپ زدن در حالت گازcng

ريپ زدن در حالت گاز

✔️در صورتي كه خودرو در حالت بنزين بدون مشكل كار مي كند ولي در حالت گازسوز ريپ مي زند، احتمال دارد انژكتورهاي گاز خودرو خراب باشند . براي تست انژكتورها بهترين راه لمس شيلنگهاي خروجي از انژكتورها به منيفولد خودرو مي باشد . اگر پاشش همه انژكتورها زير دست احساس شد(چگونگی اینکار در شکل پایین همین پست مشخص گردیده) ، آنها سالمند در غير اينصورت يك يا چند انژكتورِ معيوب مشخص مي گردد. قطعه انژكتورها مي بايست به طور كلي تعويض گردد.

ریپ زدن در حالت گاز :

✔️همانطور كه مي دانيد هنگام تغيير فشار گاز، دماي آن به شدت كاهش مي يابد و امكان يخ زدن گاز داخل رگولاتور وجود دارد . براي جلوگيري از اين امر لوله هاي آب گرم كه از شيلنگهاي رادياتور بخاري انشعاب يافته اند، از داخل رگولاتور عبور يافته اند. در صورت وجود هوا در سيستم خنك كننده خودرو يا گرفتگي لوله هاي ورودي، خروجي به رگولاتور دماي داخل رگولاتور مناسب نبوده و باعث تغيير دبي گاز خروجي شده و باعث عدم يكنواختي نسبت سوخت به هوا و در نتيجه بدکاركردن موتور و ريپ زدن آن مي شود.پس رگلاتور باید کاملا داغ شود.

سنسور فشار-خلا ايراد دارد:

✔️در صورتي كه اين سنسور معيوب باشد، اطلاعات فشار خروجي از رگولاتور به صورت نادرست به ECU گاز ارسال مي گردد و گرچه فشار خروجي از رگولاتور ٢ بار باشد ولي ECU اين فشار را كمتر يا بيشتر از اين مقدار دانسته و اجازه تبديل به حالت گاز را نمي دهد.

 

سنسور دماي آب ايراد دارد :

سنسور دماي
سنسور دماي

✔️در صورتي كه سنسور دماي آب ورودي رگولاتور ايراد داشته باشد، اطلاعات دماي آب نادرست به ECU ارسال شده، باعث مي شود عليرغم رسيدن دما به حد لازم، خودرو به حالت گاز تبديل نشود .(يا در حالي كه هنوز دما به حد لازم نرسيده، خودرو به حالت گاز تبديل شود و اين باعث بد كاركردن موتور مي شود

✅مطالب زبر رو از دست ندید

فشار گاز خروجي از رگولاتور تنظيم نيست :

 

✔️با دستگاه عيب ياب فشار خروجي را بررسي
نماييد و در صورتي كه كمتر از ٢ بار بود، با چرخاندن پيچ تنظيم (واقع شده بر بالاي رگولاتور ) فشار را تنظيم نماييد.

فيلتر مسدود شده است:’

✔️ بـه منظور جلوگيري از ورود ذرات به داخل ريل انژكتور و خرابي نشيمنگاههاي انژكتور درورودي ريـل انژكـتور از يـك فيلـتر اسـتفاده شـده است كه اين فيلتر قادر است ذرات ۸۰ ميكروني موجود در گاز را جذب نمايد. پس از مدت زمان مشخص(۴۰۰۰۰) اين فيلتر بايد تعويض گردد.

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. یک دلیل ریپ زدن روی گاز وجود روغن در کپسول هست که از طریق جایگاه واردش میشه رگلاتور و ریل گاز پر از روغن شده بود که بعد از تمیزکاری با بنزین مشکل رفع شد

    1. پراید صبا انژکتور من رو بنزین کاملا سالم و عادیه اما ۳ ساله دستی سی ان جی کردم وشما در مورد ال پی جی گفتین اما از سی ان جی نگفتین و دوماه پیش تعمیر اساسی موتور کردم بازم co ماشینم بالاست معاینه فنی نمیدن بهم از بعد از تعمیر فقط و فقط در حالت گاز سوز موتور همیشه یک ساعت استارت میزنم نیمه نیمه گاز میدم ولی بد روشن میشه و تو ترافیک و سرعت کم دنده یک اگه پا روی کلاج ترمز بذارم یا کامل متوقف شم ماشینم دور موتور زیر نیم(۵۰۰) حتی میاد و با ضربه های موتور که میخواد بزور روشن بمونه ولی نمیتونه و زیاد خاموش میشه ممکنه توی ۱۰ متر ۱۰ بار خاموش کنم هربارم تا گاز برسه سوئیچ باز شه که بسختی هم روشن میشه حتی در سرپایینی با شیب تند اگه پا روی کلاج بذارم خاموش میشه تعمیرکارای اطراف من هم نتونستن کمکم کنن . خواهش مندم اگه کسی سوادشو داره کمکم کنه شمع ها و وایز از بهترین جنس و نو میباشد۰۹۳۵۵۰۷۰۷۳۲
      خونمون نزدیک جاده اصلیه خدا نکنه سر دوربرگردان که بخوام از خروجی خارج شم پشتم تریلی بیوفته ینی اسیر من میشه ترافیک میشه انقدر بوق میزنه کَر میشم
      ,??????

      1. سلام
        کجایی هستین ؟
        رگلاتور رو سر ویس کنید.
        اینم بگم در صورتی دیدین در حالت پای شما روی گاز نیست خودرو ریپ یا خاموش میشه شیر جریانه و در صوتی که دیدن که در حالت دارین گاز میدن خودرو ریپ و می خواد خاموش بشه ازفشار رگلاتورت هست .بدین همکاران سی ان جی کار رگلاتور تون رو سرویس کنن.

    2. چطور تمیز کنیم چون ریگلاتور من خیلی روغن زده اگه امکانش هست راهنمایی کنید چطور بازش کنم

  2. ماشینم پراید۹۳ هست هم انژکتور هو سنسور اوسیژنشو عوض کرم هنوزم ریپ میزنه بدتر نسبت ب قبل

  3. سلام. پراید 87 دوگانه دستی دارم چند روزه روی گاز درست کار نمیکنه و دنده 2 و 3 وریپمیزنه ولی روی بنزین درست کار میکنه. اگه میشه راهنمایی کنید

  4. سلام، پراید من مدل ۹۰ دوگانه دستی هست در حالت بنزین بدون مشکله ولی در حالت گاز دور موتور ریپ میزنه بطوریکه میاد روی ۰/۵ بعد می‌ره روی ۱/۵، البته اینم بگم در حالت گاز وقتی کابل استپر رو درمیارم بدون مشکل مثل بنزین کار می‌کنه. تعمیر کار سی ان جی هم بردم میگه از استپر هست تعویض کردم استپر اعظام گرفتم ولی درست نشد بازم ریپ میزنه تعمیر کار میگه باید استپر ایران کاربراتور میگرفتی که میترسم بازم هزینه کنم بازم درست نشه میتونید راهنماییم کنید؟؟

    1. سلام
      تعویض کردین برنامه زدین با دیاگ؟
      استپر هم مدل ایسیو ماشین بزار روش و با دیاگ تعریفش کن و ادوانسر از مدار خارج کن
      اینو شما به همکار بخش سی ان جی بگین خودشون متوجه میشن.
      ————-
      اینم در مورد ادوانسر بگم که
      هر کدوم کلیک ها ۵ درجه جرقه رو بیشتر اوانس میکنه

      معمولا یک و سه باید روی ON باشن تو پژو و پراید

      اگر تنظیمش درست نباشه پتانسیومترش یا خراب باشه باعث بهم ریختن دور ارام در حالت درجا یا اول حرکت میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا