اموزشمتفرقه

بهترین مکمل بنزین

اکتان چیست؟

بسیاری از ما بارها نام اکتان بوسترها و مکمل‌ها را شنیده‌ایم اما احتمالا سوالات زیادی در مورد آنها در ذهن شما وجود دارد که اکنون قصد داریم پاسخ این سوالات را در وب سایت بررسی کنیم.

آیا باید از اکتان بوستر استفاده کنیم؟

از آنجا که کیفیت بنزین در کشور ما با حد مطلوب فاصله زیادی دارد، لازم است حتی با بنزین سوپر از مکمل اکتان بوستر برای جبران این کیفیت پایین استفاده کنیم.

اما در صورت استفاده از بنزین معمولی و به ویژه در خودروهایی که موتور حساس و یا توربو دارند، استفاده از اکتان بوستر ضروری است.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان بر کیفیت بالای بنزین ایران و عدم نیاز به استفاده از مکمل‌ها تاکید می‌کنند اما دو دلیل کاملا واضح برای رد این نظریه وجود دارد.

یک اینکه حتی طبق ادعای مسئولان اگر بنزین ما اکتان 87 داشته باشد، بسیاری از خودروها از جمله خودروهای مجهز به موتور توربوشارژر، خودروهای پورشه، بنز و ب ام و و حتی رنو تلیسمان، پژو 2008 و سیتروئن C3 باید و باید از بنزین با اکتان بالاتر از 93 استفاده کنند. بد نیست اشاره کنیم که طبق توصیه ایران خودرو حتی خودرویی چون دنا پلاس توربو باید از بنزین با اکتان 95 استفاده کنند.

نکته دوم این است که طبق آنچه که در ماه‌های گذشته برای خودروهای یادشده و حتی بسیاری از خودروهای دیگر رخ داده، این است که در صورت استفاده از بنزین معمولی و با کیفیت پایین، عملکرد موتور خودرو مختل شده و حتی دچار ناک و افت عملکرد می‌شود. نیازی به گفتن نیست که ادامه این روند، موجب خرابی سنسور اکسیژن و مشکلات اساسی‌تر هم می‌شود.

تنها راه جلوگیری از این اتفاقات، استفاده از مکمل و اکتان بوستر است تا کیفیت بنزین شما افزایش پیدا کرده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

………..

نکته بسیار مهم

در حال حاضر اکتان بوستر با برندهای مختلف و در سراسر کشور و به ویژه در پمپ بنزین‌ها به راحتی یافت می‌شود. نکته مهم این است که در این بین درصد بالایی از اکتان‌های فروخته شده تقلبی و یا بی کیفیت هستند. این اکتان‌ها نه تنها کمکی به خودرو نمی‌کنند، بلکه در دراز مدت و یا حتی در استفاده‌های اولیه، آسیب‌های جدی به خودرو شما وارد می‌کنند.

به علاوه اینکه قرص‌های افزایش اکتان بنزین مورد تایید هیچ موسسه جهانی نبوده و هیچ کمپانی معتبری به تولید آنها نمی‌پردازد. بنابراین از استفاده از این قرص‌ها هم پرهیز کنید.

دیده شده که بسیاری از کاربران، از تینر در داخل بنزین خود استفاده می‌کنند که در مقاله‌ای جداگانه به بررسی تاثیرات منفی استفاده از تینر پرداخته‌ایم.

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا