مجموعه موتور

اب و روغن قاطی کردن موتور

آب روغن قاطی کردن ماشین چیست؟

آب روغن قاطی کردن خودرو یا در واقع قاطی شدن آب و روغن به این معناست که روغن وارد چرخه ی آب موتور می شود. این وضعیت غالبا به واشر سرسیلندر مربوط می شود و با گرم شدن غیرنرمال موتور همراه خواهد بود.

با ما همراه باشید مکانیکو

اب و روغن قاطی کردن موتور
اب و روغن قاطی کردن موتور
علت آب روغن قاطي كردن خودرو چیست؟

یکی از مشکلاتی که در صورت بی توجهی به خودرو اتفاق می‌افتد آبروغن قاطی کردن است. وجود آب درخودرو در قسمت رادیاتور برای خنک نگهداشتن موتور ضروری است ولی گاهی به دلیل بی توجهی به شرایط آب رادیاتور به داخل موتور رفته و هزینه زیادی برای شما ایجاد می‌کند. قاطی شدن آب و روغن ماشین آسیب زیادی به موتور خودرو زده و شما را مجبور میکند که موتور خودرو خود را جهت تعمیر باز کنید. آچار خوردگی موتور وتعمیر موتور تاثیر زیادی در افت قیمت خودرو دارد و شما را دچار ضرر می‌کند. در ادامه علت قاطی شدن روغن در آب رادیاتور را باهم برسی می‌کنیم.

.

نشانه های آب روغن قاطی کردن

اصلی ترین نشانه ی آب روغن قاطی کردن ماشین، این است که شما داخل مخزن رادیاتور خود، روغن مشاهده خواهید کرد.

دومین نشانه این است که علی رغم این که ماشین در حال کار کردن است، در رادیاتور سرد می باشد. (انتظار داریم که حین کار کردن خودرو، در رادیاتور داغ باشد.)

نشانه دیگر نیز مشاهده ی بخار آب در درب موتور می باشد. به علاوه ممکن است شیلنگ های متصل به رادیاتور را باد کرده ببینید. در برخی مواقع هر چه صبح ها به خصوص در سرما استارت می زنید، خودروی شما روشن نشده و یا دیر روشن می شود. پس از روشن شدن نیز دود سفید رنگی را از بخش موتور خارج می گردد.

تذکر جدی: به یاد داشته باشید که با مشاهده ی چنین حالتی به هیچ وجه نباید به حرکت خود ادامه دهید. زیرا در این صورت صدمات پرهزینه تری بر خودروی خود و البته جیبتان تحمیل کرده اید.

مطلب پیشنهادی:

پیشگیری بهتر از چاره اندیشی

برای پیشگیری از  آب روغن قاطی کردن ماشین و چنین اتفاقاتی و یا وقایع مشابه با آن، همیشه لازم است که سرویس های دوره ای خودرو را با دقت انجام دهید. از مکانیک حرفه ای برای هر گونه تعمیرات خودرو استفاده کنید و هیچ وقت در خرید قطعات خودرو (در صورت نیاز) به فکر صرفه جویی نیفتاده و از برندهای نامعتبر و قطعات دارای استحکام کمتر استفاده نکنید.

.

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا