خودروهای گاز سوز

هزینه گازسوز کردن پراید چقدر است؟

هزینه گازسوز کردن پراید چقدر است؟

رئیس هیات مدیره انجمن سی‌ان‌جی اظهار کرد: میزان قیمت‌ها برای تبدیل یک خودرو به نوع دوگانه‌سوز تقریبا سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش گسترش نیوز ،  هرچند که مدت زمانی است از سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد اما همچنان عده‌ای به فکر تبدیل خودروها به نوع گازسوز هستند. بعضی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد خودروهای دوگانه‌سوز در انجام این کار تعلل می‌کردند.

سهمیه‌‌بندی بنزین باعث شد تب خرید و فروش خودروهای و تبدیل خودروها به نوع دوگانه‌سوز مجددا بالا رود. اما این افزایش یکباره درخواست‌ها برای تبدیل خودروها هزینه‌ها را نیز افزایش داده است؟ برای تبدیل ارزان‌ترین خودروی موجود در بازار یعنی پراید به نوع دوگانه‌سوز چقدر باید هزینه کرد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها گفت‌و‌گویی با محسن جوهری، رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور ترتیب داده شده که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

جوهری ابتدا به افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: هزینه‌ها گازسوز کردن خودروها بعد از سهمیه‌بندی بنزین افزایش یافته و به نوعی یک بازار سیاه ایجاد شده است. می‌توان گفت هزینه گازسوز کردن خودروها نزدیک به سه‌برابر شده که این قضیه بیشتر به کمبود کیت و مخزن در کشور مربوط می‌شود.

وی درباره هزینه تبدیل خودرویی مانند پراید به نوع دوگانه‌سوز اظهار کرد: نرخ مصوبی در مورد گازسوز کردن خودروها توسط اتحادیه سوخت‌های جایگزین اعلام شده است که البته این نرخ در عمل رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال برای برای پراید رقم دو میلیون و هفتصد هزار تومان اعلام شده اما متقاضی باید حدود پنج میلیون و  هفتصد هزار تومان پرداخت کند.

در ادامه گزارش نرخ‌های مصوب اعلام شده برای تبدیل انواع خودروهای داخلی به نوع دوگانه‌سوز به صورت جدول آورده شده است. همانطور که گفته شد این نرخ‌ها به درستی رعایت نمی‌شود و در عمل باید مبلغی بیش از آن در هنگام مراجعه بپردازید. برای آن که بتوانید به یک رقم حدودی دست پیدا کنید باید مبلغ اعلام شده برای هر خودرو را تقریبا سه‌برابر کنید.

هزینه گازسوز کردن پراید چقدر است؟
هزینه گازسوز کردن پراید چقدر است؟
مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا