اموزش

5 روش استعلام خلافی خودرو

بهترین روش استعلام خلافی خودرو

در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو مکانیکو  تمامی‌ راه‌های دریافت ریز خلافی خودرو، گرفتن خلافی با پلاک، استعلام خلافی خودرو به‌صورت  آنلاین، کم‌کردن خلافی و روش‌های پرداخت جریمه خودرو را بیان خواهیم کرد. عدم‌پرداخت به‌موقع خلافی خودرو یکی از مواردی است که اگر به آن توجه نکنید، می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما به‌همراه داشته باشد.

بیشتر کسانی که حداقل یک بار اقدام به  خرید و فروش خودرو کردند با دریافت خلافی خودرو اشنایی دارند راهنمایی رانندگی کشور جند روش برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته که بیشتر انها به صورت مجازی می باشد و نیازی به مراجعه برای دریافت خلافی نمی باشد.

استعلام ریز خلافی خودرو

 

روش اول

دریافت خلافی از وبسایت راهور

راهنمایی ورانندگی کشور سایتی جهت استعلام خلافی خودور در نظر گرفته به نام  راهور که شما می توانید به راحتی خلافی خودرو مورد نظرتون رو دریافت کنید

پس از پرداخت مبلغ قبض جریمه پس از مدت 72 ساعت در سامانه پلیس راهور درج خواهد شد که پس از آپدیت بعدی می توانید قبض پرداختی را رویت نمایید.

خب، پس از مراجعه به این وبسایت شما می باسیت که کد 8 رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود را وارد نمایید و سپس کد کپچا نیز برای جلوگیری از ورود ربات ها نیز وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج به شما نشان داده شود.

بعد از انجام مرحله بالا میزان خلافی خودور شما نمایشگر می شود و همین طور شناسه پرداختی بهت پرداخت خلافی خودرو  که می توانید با استفاده از سرویس های پرداخت قبوض جریمه خود را پرداخت نمایید.

نکات مهم در خصوص سایت راهور برای خلافی خودرو

• اطلاعات سایت آفلاین است و به طور هفتگی آپدیت می‌شود.
• در صورت پرداخت جریمه خودرو از طریق سایت، اطلاعات بعد از 72 ساعت در سامانه پلیس راهور درج می‌شود.
• سایت راهور ۱۲۰ برای آی‌پی‌های خارج از کشور بسته است لذا اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید با آی‌پی‌های داخل کشور و بدون VPN به سامانه پرداخت قبض خلافی مراجعه کنید.

بهتین روش دریافت خلافی خودرو
بهتین روش دریافت خلافی خودرو

 

روش دوم

در یافت خلافی خودور به وسیله پیامک

دریافت خلافی خودرو به وسیله پیامک
دریافت خلافی خودرو به وسیله پیامک

برای دریافت خلافی خودور به صورت پیامک باید کد 17 رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است را به یکی از شماره های زیر پیامک نمایید:

شماره اول: 1101202020

شماره دوم: 110005151

شماره سوم: 30005151

سپس میزان خلافی خودور شما قابل نمایش می باشد + شناسه پرداختی جهت پرداخت خلافی خودرو

روش سوم

برای دریافت خلافی خودرو می تواند به پلیس +10 مراجعه کنید

بهترین روش دریافت خلافی خودرو
بهترین روش دریافت خلافی خودرو

و برای دریافت برگه خلافی به این روش می بایست که دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 27 هزار تومان به همراه تعرفه رسیدگی غیر حضوری  اجرائیات که ده هزار و پانصد تومان می باشد اقدام به استعلام خلافی نمایید و در صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد می بایست که برای هر برگ مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید.

توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیش از این مقدار می باشد می بایست که راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.

 

روش چهارم

استعلام خلافی خودرو با پلاک (با استفاده از تلفن)

استعلام خلافی خودرو با پلاک
استعلام خلافی خودرو با پلاک

یکی از سوالات پرجستجوی کاربران در خصوص دریافت استعلام خلافی خودرو در مورد امکان گرفتن خلافی خودرو با پلاک است. پلیس راهور ناجا این امکان را فراهم کرده تا مالکین خودرو با استفاده از تلفن به اطلاعات جریمه خودرو دسترسی داشته باشند. برای این منظور کافی است با شماره 88288888 از تلفن‌های ثابت تهران یا 02188288888 از تلفن همراه یا شهرستان‌های خارج از استان تهران تماس بگیرید. این شماره تلفن گویا است که امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد (البته اگر از پس مشغولی این شماره تلفن برآمدید و توانستید تماس بگیرید). ناگفته نماند که شما با این روش فقط می‌توانید از جریمه خودرو خود باخبر شوید و به هیچ عنوان امکان پرداخت جریمه خودرو را ندارید.

  • شماره‌گیری عدد 1:  استعلام تخلفات رانندگی
  • شماره‌گیری عدد 2: استعلام صدور گواهینامه و استعلام صدور کارت ماشین

پس برای گرفتن خلافی خودرو با پلاک باید عدد 1 را شماره‌گیری کنید تا به اپراتور مربوطه وصل شوید. با دادن شماره پلاک به اپراتور مبلغ خلافی خودرو به شما داده خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد USSD
استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد USSD

روش پنجم

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد USSD

 

برای استعلام خلافی با استفاده از این روش کافی است کد #110* را شماره‌گیری کنید و با ورود به سامانه  پلیس 110 درخواست استعلام خلافی خودرو را با وارد کردن Vin  کد خودرو بدهید. دقت کنید که این روش عملا تفاوت چندانی با روش پیامکی ندارد و نتیجه استعلام با همان مبلغ 350 تومان از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود!.

برچسب:

استعلام جریمه، استعلام خلافي، استعلام خلافي خودرو، استعلام خلافی، استعلام خلافی با پلاک، استعلام خلافی خودرو، استعلام خلافی ماشین، اعلام خلافی خودرو، برنامه خلافی خودرو، پرداخت خلافی، پرداخت خلافی خودرو، خلافي خودرو، خلافي ماشين، خلافی، خلافی آنلاین، خلافی آنلاین خودرو، خلافی خودرو، خلافی خودرو با پلاک، خلافی ماشین، دریافت خلافی خودرو، راهور 120 خلافي، راهور خلافی، سامانه خلافی خودرو، سایت خلافی خودرو، گرفتن خلافی خودرو، مشاهده خلافی خودرو

مطالب پیشنهادی:

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا