مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ باتری
دلایل روشن شدن چراغ باتری
برای ما شاید سوال باشد روشن شدن چراغ باتری در خودرو یا چشمک زدن ان به چه معنا می باشد اول در تصویر زیر شکل چراغ باتری را نشان می دهیم محل قرار گیری این چراغ در جلو امپر می باشد و. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به علل روشن شدن چراغ باتری خودرو و نحوه رفع آن و اینکه تا چه حد می توانیم خودمان مشکل پیش آمده را برطرف کنیم و در غیر این صورت به تعمیرگاه مراجعه کنیم. با ما همراه باشید مکانیکو.
دلایل روشن شدن چراغ باتری چیست
رسوب گرفتن و یا شل شدن بست های باتری
رسوب کردن سر باتری که این رسوب نارسانای باعث عدم شار جریان می شود و پس با یک چک کردن ساده این قسمت و خراشیدن رسوب و تمیز کردن بست و یا سفت کردن آن، می توان مشکل را حل کرد.
وهمچنین ممکن است شل بودن سر باتری ها نیز سبب روشن شدن چراغ شود.
قطع شدن بست سیم دینام به باتری
وظیفه دینام بعد از روشن شدن خودرو تبدبل انرژی مکانیکی به الکتریکی و شارژ کردن باتری می باشد در صورتی سیم های دینام از سوکت جدا یا قطع شوذ می تواند سبب عدم شارژ باتری رو روشن شدن چراغ دینام شود.
سیم ورودی و خروجی دینام:
سیم شماره 2 مستقیم به جلو امپر وصل می شود در صورت قطع شدن دینام تولید برق نمی کند(این سیم به ال ای دی جلو امپر وصل می شود و سر دیگه ال ای دی به باتری و در شروع کار به دینام برق می دهد)
سیمهای 1،3 به هم وصل میشن و بعد به 4 سیم تقسیم میشن که یک سیم میره به سوییچ،یکی میره به فیوزها،یکی میره به استارت که مثبت باتری هم به اونجا وصل هست و یکی هم میره به آفتومات چراغ جلوها البته یه سیم کوتاه هم به رله قبل از کوئل وصل میشه.
مطالب پیشنهادی:
- 🥇سوالات پرتکرار آیین نامه | برترین نمونه سوالات ایین نامه
- آسان ترین روش تنظیم رگلاتور ال پی جی + فیلم
- علائم و زمان تعویض تسمه تایم ماشین
- بهترین روش تعویض روکش صندلی خودرو
- رله دوبل چیست و در علائم خرابی آن
- علائم روغن سوزی خودرو
اشکال در تسمه دینام و خود دینام
و در صورت شل بودن تسمه دینام سبب کم شارژی باتری یا عدم شارژ می شود
تمام شدن عمر باتری
در صورت خرابی باتری هم این مشکل پیش می اید
تمام شدن زغال های افتامات دینام
در صورت تمام شدن زغال افتامات سبب چشمک شدن چراغ دینام می گردد
نکات مهم در مورد چراغ باتری
1-خرابي باطري مي تونه از شارژ نمودن دينام جلو گيري کنه ، كه هنگام تست توصيه مي کنم با اتصال كابل هاي باطري به صورت جداگانه به باطري كمكي عمل تست شارژ انجام بدید
2- در صورتی پس از بستن سوئيچ چراغ دينام روشن بماند ممكن است ايراد از ناحيه ديود هاي دينام باشد.
3- اگر بعد از روشن شدن خودرو با نوسانات نور چراغها مواجه شديم اگر مقدار نوسانات شديد باشه مي تونه ايراد از ناحيه دينام واگه نوسانات كم باشه بايد باطري و اتصالات مورد بازديد قرار بگيرند در صورت ايراد از ناحيه دينام ، آفتامات دينام بررسي شود.
مطلب پیشنهاد:
4-در زمان سوئيچ باز باید چراغ دینام دینام با همان باتری روشن باشد و هنگام روشن شدن خاموش شود.
5- اگر در هنگام سوئيچ باز چراغ دينام روشن نشود ولي در هنگام خودرو روشن عمل شارژ انجام بشه. ممکن هست دینام از قسمت خروجی خود برق دزدی دارد. این مورد در زمان طولانی سبب سوخت دینام می گردد و همچنين مي تونیم در هنگام سرد بودن خودرو و گرم بودن پوسته دينام به خرابي آن پي برد
6- اگر در هنگام گاز دادن خودرو با روشن شدن چراغ شارژ مواجه شديم ايراد مي تونه از ديودهاي اصلي يا آفتامات باشه.
7-اگر اقدام به تعويض باطري مي کنید در هنگام ضعيف بودن شارژ باطري براي جلوگيري از آسيب ديدن دينام حتما بايد باطري كمكي به صورت موازي براي مدتي در مسير باشه. (برای خودرو های انژکتوری نه کاربرات) البته این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون باعث سوخت ECU و انژکتور ها می شود
فیلم اموزشی
با سلام من ماشین سمند مدل ۸۳دارم باطری ماشینم خراب شد تعویضش کردم بد روشن کردن ماشین در حال حرکت چراغ باطری رو چراغ چک باهم روشن موندن درحال حرکت و بوی سوختگی و دود پیچید تو ماشین و ماشین رو میخواستم خاموش کنم دیگه خاموش نشد یکسره روشن موند میشه یه راهننایی از ما بکنید ممنونم
از مطلبی که نوشتین خوشم اومد من خودم به شخصه همه کاراو اینترنتی انجام میدم. هر چیزی که میخوامو اینجا پیدا می کنم و سایت هایی مثل سایت شما با ارائه مطلبای بدرد بخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته.
سلام من یک ام وی ام سه سیلندر دارم دور پایین چراغ دینام چشمک میزند ولی دور بالا قطع میشه و باطری هم شارژ میشود چون دوتا بیست و پنج کیلومتر رفتم باطری استارت هم میخورد دینام را باز کردم دادم باطری ساز گفت سالم است گل گرفته بود پاک کردم ولی دینام را بستم خوب نشد رفتم پهلویش گفت دیود است درست میگه یا نه