اموزش

آموزش شارژ گاز کولر ماشین پراید

آیا کولر ماشین شما هم خنک نمی کند؟ در این صورت با ما همراه باشید و مطالب این مقاله مکانیکو را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین اقدام را جهت رفع مشکل خود انجام دهید.

اهمیت شارژ گاز کولر ماشین

حتما می‌دونید که خودروهای امروزی با گاز کار می‌کنند و برای خنک کردن هوا از یک فرایند شیمیایی تبخیر و تصعید استفاده می‌کنند تا بتونند هوا رو خنک کنند و به داخل کابین خودرو بفرستند. اما گاهی اوقات ممکنه کولر خودروی شما به خوبی قبل کار نکنه و دیگه به اندازه کافی فضای داخلی خودرو رو سرد نکنه؛ در این مواقع باید شارژ گاز کولر ماشین رو انجام بدید. برای این کار، بهتره اول تست کنید تا ببینید گاز کولر ماشین شما کم شده یا تموم شده؛ چون ممکنه لوله‌های کولر، نشتی داشته باشند که در این‌صورت بهتره اول نشتی لوله‌ها رو بگیرید و بعد اون رو به‌طور کامل شارژ کنید. با توجه به اینکه گاز کولر سمی هست و فشار بالای اون ممکنه به لوله‌‌های کولر آسیب بزنه، بهتره این کار رو به متخصصین شارژ گاز کولر ماشین بسپارید تا با دستگاه‌‌های به‌روز، شارژ گاز رو انجام بدن.

اجزا کولرگازی خودرو

در این آموزش به شناخت قطعات و اجزا کولرگازی خودرو می‌پردازیم که لازم است هر راننده‌ای آشنایی مختصری با آن داشته باشد تا در مواقع ضروری بتواند آن را از قطعات دیگر متمایز کند همچنین باید توجه داشت که عدم کارکرد یا نادرست کار کردن هر یک از این قطعات باعث بروز مشکل در سیستم شده و کار سیستم را با مشکل مواجه می‌کند کولرگازی خودرو

آموزش شارژ گاز کولر خودرو
آموزش شارژ گاز کولر خودرو

۱–فن الکتریکی

وقتی‌که فن الکتریکی مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌توان آن را روی کندانسور و یا روی رادیاتور نصب کرد. اگر فن کندانسور جلوتر از رادیاتور ماشین نصب شده باشد، در این حالت فن به‌گونه‌ای نصب می‌شود که هوا را از بیرون مکیده و روی سطح کندانسور می‌‌دمد (وضعیت رانشی). در صورتی که فن کندانسور در پشت کندانسور و در مقابل موتور نصب شود، هوا را از روی سطح کندانسور مکیده و به سمت موتور می‌دمد

شرایط استفاده از فن الکتریکی نسبت به شرایط به‌کارگیری آن‌ها متفاوت است، در صورتی که یک سوئیچ فشار سه وضعیتی در سیستم وجود داشته باشد فن الکتریکی با افزایش و یا کاهش فشار قطع و وصل خواهد شد. در غیر این صورت فن به‌صورت دائم کار و همراه با استارت سیستم تهویه مطبوع وارد مدار می‌شود.

در بعضی حالات فن کندانسور توسط یک سوئیچ حرارتی (thermistor) کنترل می‌شود. بدین‌صورت که با فن موتور هم‌زمان روشن و خاموش می شود و درواقع تابعی از شرایط حرارتی موتور است.

نحوه شارژ گاز کولر ماشین
نحوه شارژ گاز کولر ماشین
۲-اواپراتور

یکی دیگر از قطعات اصلی سیستم کولر اتومبیل اواپراتور است.
اواپراتور مجموعه‌ای از قطعات است که وظیفه ایجاد برودت و کاهش گرمای هوای کابین اتومبیل را بر عهده دارد. یکی دیگر از وظایف مهم این قطعه، جذب رطوبت از هوای داخل کابین می‌باشد.
جریان سریع هوای ایجاد شده توسط فن الکتریکی با عبور از سطح کویل اواپراتور، برودت ایجاد شده توسط کویل را از طریق کانال‌ها و دریچه‌های هدایت هوا به داخل کابین اتومبیل انتقال می‌دهد. عمل ایجاد برودت توسط کویل اواپراتور باعث تقطیر رطوبت هوای داخل کابین گشته و قطرات آب ایجاد شده از طریق لوله مخصوصی به خارج از کابین اتومبیل منتقل می‌گردد.
سیستم کولر اتومبیل دارای دو سوئیچ کنترلی است که یکی از آن‌ها زمانی که فشار گاز کم یا زیاد باشد، کمپرسور را از مدار خارج نموده و دیگری از ایجاد یخ در داخل محفظه اواپراتور جلوگیری می‌نماید. عدم کارکرد مناسب هریک از این دو سوئیچ می‌تواند باعث از کار افتادن کل سیستم گردد.

اموزش تعمیر کمپرستور کولر
اموزش تعمیر کمپرستور کولر
۳–کمپرسور

کمپرسور دستگاه حرکت دهنده گاز مبرد در کولر اتومبیل می‌باشد. کمپرسور با گرداندن گاز در اجزاء سیستم درواقع شبیه به قلب مجموعه عمل می‌نماید. همچنین کمپرسور فشار و درنتیجه دمای گاز کم‌فشار خارج‌شده از اواپراتور را نیز افزایش می‌دهد.

کمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور به داخل کندانسور و سپس به کپسول خشک کننده و مجدداً به داخل اواپراتور سوق می‌دهد.

کمپرسور

کمپرسورهایی که در سیستمهای کولر اتومبیل به کار برده می‌شوند، می‌بایست دارای خواصی از قبیل وزن و حجم متناسب باقدرت موتور باشند تا هنگام نصب به‌راحتی در محل موردنظر قابل جایگذاری بوده و بار اضافی بر موتور اتومبیل تحمیل ننمایند.

آموزش شارژ گاز کولر خودرو
آموزش شارژ گاز کولر خودرو
۴–کندانسور (رادیاتور کولر)

کندانسور یکی از اجزائی است که وظیفه تبادل حرارت را بر عهده دارد.
کندانسور گرمای جذب شده توسط اواپراتور از گاز مبرد داخل سیستم را به هوای محیط خارج از کابین اتومبیل انتقال می‌دهد

رسیوردرایر
رسیوردرایر
۵–رسیوردرایر

رسیوردرایر به‌عنوان منبع ذخیره گاز مبرد و جاذب رطوبت گاز عمل می‌نماید. معمولاً این قطعه دارای یک پرشرکنترل (مانوستات) ایمنی می‌باشد تا در مواقعی که فشار گاز از حد تعریف شده کمتر یا بیشتر شود، به‌طور خودکار جریان برق کمپرسور را قطع ‌نماید.
همچنین بر روی این قطعه، شیشه‌ای جهت رؤیت گاز وجود دارد. شیشه رؤیت به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم گردش و میزان گاز موجود در سیستم را کنترل نماییم.

شیر انبساط  کولر ماشین
شیر انبساط کولر ماشین
۶–شیر انبساط

شیر انبساط تعیین کننده میزان صحیح گاز وارد شونده از کندانسور به داخل اواپراتور از طریق یک فیلتر است. همچنین این قطعه فشار مبرد را به‌طور ناگهانی کاهش می‌دهد. هنگامی ‌که کمپرسور شروع به کار می‌نماید، شیر انبساط بازشده و مبرد مایع با عبور از صافی مربوط به ورودی مایع پرفشار به گاز پر فشار تبدیل می‌گردد.

آموزش شارژ گاز کولر خودرو
آموزش شارژ گاز کولر خودرو
۷-سیم کشی

وظیفه انتقال فرمانهای اجزای مرتبط با مجموعه کولر خودرو و نیز برق رسانی به این اجزا بر عهده درخت سیم کولر میباشد لازم به ذکر است در خودرو های جدید معمولاً تمام فرمان‌ها توسط ECU و به‌وسیله درخت سیم اصلی خودرو انتقال داده می‌شوند.

۸–کلید کنترل فشار (مانوستات)

کلید کنترل فشار که معمولاً آن را مانوستات (MANOSTAT) می‌نامند، دارای دو وظیفه مهم می‌باشد. اول محافظت از اجزاء سیستم در برابر خرابی‌های ناشی از تغییرات فشار و دوم کنترل تغییرات فشار کندانسور. این سوییچ به سه نوع اصلی تقسیم می‌شود:

الف ـ کلید کنترل فشار پایین

ب ـ کلید کنترل فشار بالا

پ ـ کلید کنترل فشار سه مرحله

الف – این کلید معمولاً روی رسیورـ درایر و در قسمت بالایی آن که اتصالات ورودی و خروجی قرار دارند نصب شده و مجهز به دو ترمینال است که از یک طرف به کلاچ برقی و از طرف دیگر به ترموستات وصل می‌شود.

نحوه کارکرد کلید فشار پایین بسیار ساده است. در داخل این کلید یک سیلندر یا یک دیافراگم قرار دارد که در صورت حس کردن فشاری کمتر از مقدار تنظیم‌شده، مدار الکتریکی را قطع می‌کند. باید توجه داشت که در صورت کاهش فشار براثر وجود نشت در سیستم، کمپرسور توسط این کنترل از مدار خارج می‌شود تا از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

کلید فشاری که به این صورت عمل می‌کند، عموماً از نوع معمولاً بسته (normally closed) می‌باشد.

ب – این کلید در اغلب مواقع روی رسیورـ درایر نصب می‌شود و دقیقاً عکس کلید فشار پایین عمل می‌کند. اما همانند کلید فشار پایین در مدار الکتریکی قرار می‌گیرد. در حقیقت کلید فشار بالا، مدار الکتریکی مرتبط با خود را در صورتی که فشار اعمال شده روی سیلندر و یا دیافراگم آن، بیشتر از مقدار تنظیم‌شده روی فنر (معمولاً ۲۷ bar تا ۳۲ bar) باشد قطع می‌کند. بدین ترتیب اگر فشار سیستم افزایش پیدا کند کارکرد کمپرسور متوقف شده و از صدمه دیدن کمپرسور و یا ترکیدن شلنگ‌ها و یا سایر اجزاء جلوگیری به عمل می‌آید. کلید کنترل فشار بالا نیز از نوع معمولاً بسته (normally closed) می‌باشد.

پ – در خودروهایی که در آن‌ها از فن الکتریکی برای خنک کردن موتور استفاده می‌شد و یا در حالت‌هایی که جریان هوای عبوری از کندانسور زیاد است از این کلید فشار استفاده می‌کنند.

این نوع کلید فشار نیز بر روی مسیر ولوله گاز فشار بالا نصب می‌شود و به همان صورت که قبلاً گفته شد عمل می‌کند و دارای چهار ترمینال برقی می‌باشند.

وظایف یک کلید فشار سه وضعیتی عبارت است از:

ـ کنترل فشار پایین

ـ کنترل فشار بالا

ـ کنترل کارکرد فن الکتریکی کندانسور

عملکرد دو مورد اول به همان صورت می‌باشد.

سومین خصوصیت این کلید باعث می‌شود که فن کندانسور تنها در مواقع نیاز و زمانی که شرایط سیستم ایجاب می‌کند وارد مدار شود. کنترل فن الکتریکی توسط دو سطح فشار تنظیم‌شده انجام می‌شود. زمانی که فشار رانش به سطحی بالاتر از فشار ماکزیمم رسید فن الکتریکی وارد مدار شده و یا فن در دور دوم شروع به کار می‌کند (در صورتی که فن دو دور باشد) و پس از آنکه فشار از به مقدار تنظیم شده رسید، فن کندانسور از مدار خارج می‌شود. کارکرد پیوسته فن الکتریکی سبب افزایش توان مصرفی، صدا و کاهش طول عمر فن می‌شود. مقادیر تنظیم شده روی کلید فشار سه‌حالته که بستگی به وظیفه این قطعه دارد به ترتیب عبارت است از:

ـ کلید فشار پایین در فشار ۲٫۵ bar مدار کلاچ کمپرسور را قطع می‌کند

ـ کلید فشار بالا در فشار ۲۷ bar تا ۳۲ bar مدار کلاچ کمپرسور را قطع می‌کند.

ـ فن الکتریکی کندانسور حدوداً در فشار ۱۶ bar وارد مدار شده و در ۱۲ bar از مدار خارج می‌شود.

۹-شلنگ

شلنگ ها در سیستم تهویه مطبوع خودرو وظیفه ایجاد ارتباط بین اجزاء مختلف سیستم را بر عهده دارد. به‌گونه‌ای که اجزاء سیستم بتوانند در تمام شرایط کاری، به‌خوبی انجام‌وظیفه کنند.

این شلنگ ها به دلیل شرایط کاری خاص بایستی مطابق با استانداردهای بین‌المللی نظیر SAE (انجمن خودروسازان امریکا) ساخته می‌شوند.

ـ لایه داخلی شلنگ که از نفوذ مبرد جلوگیری می‌کند و ثبات فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی در دامنه -۳۰°C تا ۱۲۰°C دارد.

ـ قسمت میانی شلنگ که از یک سری الیاف بافته‌شده منسوج تشکیل‌شده است تا باعث افزایش مقاومت شلنگ در فشار‌هایی بالاتر از ۱۷۵ atm شود.

ـ لایه بیرونی که از موادی با مقاومت بالا در برابر عدم نفوذ رطوبت ساخته‌شده است.

اتصالاتی که در اجزاء مختلف شلنگ ها بکار می‌روند متناسب با نحو اتصالات اجزای شلنگ به سایر قطعات سیستم کولر خودرو، انتخاب می‌شوند.

که بر همین اصل مهم‌ترین انواع آن، فیتینگهای اتصال سریع (QUICK CONNECTION) و فیتینگهای اورینگ دار (o-ring fitting)‌ می‌باشند.

این اصل مهم را همواره باید در نظر گرفت که اتصالات می‌بایست به‌راحتی و به‌سرعت قابل وصل باشند و در عین حال آب بندی خود را در تمام شرایط کاری حفظ کنند.

۱۰-سوئیچ A/C

این قطعه در سیستم کولر خودرو وظیفه خاموش و روشن نمودن کولر را بر عهده دارد که با شکل‌های متفاوت در خودروهای مختلف وجود دارد معمولاً یک LED وظیفه نمایش حالت روشن یا خاموش این سوئیچ را نمایش می‌دهد لازم به ذکر است در بعضی از خودروهای روز دنیا این قطعه حذف گردیده و سیستم تهویه همراه با روشن نمودن خودرو به حالت فعال درمی‌آید و فقط دما بایستی تنظیم گردد.

۱۱-گاز کولر

خواص گاز R134 کولر استاندارد به شرح زیر است:

دما و فشار بحرانی مبرد، بالاتر از دما و فشار کاری سیستم
دمای انجماد پایین‌تر از نقطه انجماد کاری سیستم
گاز نباید اشتعال‌زا باشد، قابل‌انفجار نباشد و سمی نیز نباشد
زیست محیطی، مضر نبودن برای لایه ازون
زیست محیطی، پتانسیل گلخانه‌ای

علت نشتی گاز کولر خودرو

با این وجود که نشتی گاز مبرد کولر گازی تنها دلیل کاهش سرما و خنکی کولر ماشین تان نیست، اما علت بروز این نشتی های گاز کولر خودرو را می توان موارد زیر دانست:

  • زمان کارکرد

دقیقا همانند سایر قطعات خودرو، عامل زمان کارکرد کولر و اصطکاک و تنش های ناشی از کارکرد کولر ماشینتان، در خرابی کولر و نشت مبرد از آن موثرند. ساییده شدن یک بست و یا لاستیک و یا سوراخ شدن و ترک برداشتن لوله های سیستم کولر خودرو، می تواند منجر به نشت گاز کولر شود. برخی از گازهای مبرد خاصیت فراریت دارند که این امر، خود موجب کاهش مقدار آنها پس از گذشت مدت زمان یکی دو سال می گردد.

  • محبوس نبودن

بر خلاف کولر گازی شما در خانه، کولری که در داخل ماشینتان تعبیه شده در داخل یک محفظه و بصورت یک واحد یکپارچه نمی باشد. درواقع اجزای سیستم کولر ماشینتان، در قسمت های مختلف خودرو قرار داشته و همین سبب می شود که در معرض عوامل مزاحم بسیاری چون نمک هایی که در فصل زمستان بر روی جاده می پاشند و یا سایر عوامل خورنده دیگر، که می تواند قطعات و لوله ها را خورده و سوراخ نماید و موجب نشتی گردد، قرار داشته باشند.

رطوبت

در صورتی که یک شیلنگ لاستیکی، بست پلاستیکی و یا هر قطعه دیگری از سیستم کولر ماشین، به هر دلیلی خراب شده و اجازه نفوذ رطوبت را به داخل سیستم بدهد، رطوبت وارد شده با گاز مبرد مخلوط شده و یک اسید خورنده ایجاد می کند که موجب ایجاد سوراخ های نشت گاز و خرابی دیگر اجزای سیستم کولر نیز می گردد.

  • خسارت ناشی از عوامل جاده ای و تصادف

ممکن است در اثر برخورد یک سنگ، افتادن در یک گودال و یا هر عامل مزاحم و آسیب زایی که ممکن است بر روی جاده پیش بیاید، اجزای سیستم کولر ماشین مانند لوله ها، شلنگ ها، بست و غیره، آسیب دیده و سوراخ شوند و نشتی گاز مبرد به وجود بیاید. همچنین در اثر تصادفات جاده ای نیز ممکن است برای سیستم خنک کننده مشکلی پیش آید.

راه های تشخیص نشت گاز کولر خودرو

به چند طریق مختلف می توان نشتی گاز کولر خودرو را متوجه شد. اگرچه تمام این فرآیند یک امر تخصصی بوده و از عیب یابی کولر، نشتی یابی و رفع آن تا شارژ مجدد گاز کولر ماشین را باید افراد حرفه ای و متخصص انجام دهند.

  • استفاده از لامپ فرابنفش

بسیاری از گازهای مبرد با یک رنگ قابل تشخیص در کارخانه مخلوط می شوند. این رنگ در زیر لامپ فرابنفش یا اصطلاحا نور سیاه، مشخص بوده و بنابراین می توان به راحتی نشتی گاز کبرد کولر را تشخیص داد.

  • شناساگر الکترونیکی

این قطعه یکی از ابزارآلات تخصصی تعمیرکاران بوده و اصطلاحا اسنیفر یا بوکننده نام دارد. این وسیله قادر به تشخیص بوی گازهای هالوژنه است که می تواند کوچکترین نشتی ها را نیز بیابد.

  • استفاده از گاز نیتروژن

در این روش و با استفاده از گاز نیتروژن، تمام سیستم کولر ماشین از گاز مبرد خالی شده و سپس با نیتروژن پر می شود. در تست نیتروژن با استفاده از صدای هیس مانندی که در نقاط دارای ترک و سوراخ به گوش می رسد، نشتی گاز کولر را می یابند.

  • استفاده از عامل تشخیص نشتی

در این روش با استفاده از یک محلول مخصوص که حاوی یک عامل تشخیص نشتی بوده، با اسپری محلول بر روی سیستم کولر از بیرون و مشاهده نقاطی که کف تولید شده، نشتی سیستم را می یابند. در این روش که برای یافتن نشتی های تقریبا بزرگ در نقاط قابل دسترس استفاده می شود، به راحتی و با ایجاد کف در این نقاط نشتی سیستم را مشخص می کند.

رفع نشتی گاز کولر خودرو

معمولا نشتی گاز کولر به اواپراتور مربوط است که در این مواقع می بایست آن تعمیر و یا تعویض نمود. در صورتی که سوراخ یا ترک به وجود آمده خیلی بزرگ باشد، ممکن است تعویض اواپراتور تنها گزینه ممکن باشد.
در صورتی که نشتی به لوله و یا یک بست مربوط است، می توانید رفع نشتی را خودتان نیز انجام دهید. البته با این فرض که تجربه و دانش فنی لازم را داشته باشید. در این مواقع معمولا تعویض قطعه مورد نظر است.

نحوه شارژ کردن گاز کولر ماشین

کولر گازی ماشین ابزاری برای خنک کردن فضای داخل ماشین در فصل تابستان است. اگر کولر گازی ماشین شما خنک نمیکند یعنی وقت شارژ کردن گاز آن فرا رسیده است. در این مطلب قصد داریم شما را با کم هزینه ترین روش شارژ کردن گار کولر گازی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

از آنجایی که شارژ کردن گاز کولر گازی ماشین یک کار کاملا تخصصی است شما تنها در حد مراحل اولیه میتوانید اقدام به تعمیر و شارژ کولر ماشین خود نمایید. اگر با این آموزش ها کولر گازی ماشین شما همچنان درست نشد یعنی دچار مشکلات فنی جدی تر شده و برای تعمیر آن باید به یک تعمیر کار ماهر مراجعه کنید.

اگر کولر گازی ماشین شما در فصل تابستان خنک نمی کند یا میزان خنکی آن کم است ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید. دلیل عمده و اصلی خنک نکردن کولر گازی ماشین، کم شدن گاز یا نبود گاز در سیستم کولر است.

در ادامه روش شارژ کردن گاز کولر گازی ماشین را برای شما آورده ایم.

البته به شما توصیه میکنیم در صورتی که دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارید بهتر است کار را به کاردان سپرده و از یک متخصص فنی کمک بگیرید.

آموزش شارژ گاز کولر خودرو
آموزش شارژ گاز کولر خودرو
برای شارژ گاز کولر ماشین دو روش کلی وجود دارد:
  • اضافه کردن گاز به کولر گازی ماشین
  • گاز کردن کولر گازی ماشین به صورت کامل

ابزار لازم برای گاز کردن کولر گازی ماشین:

  1. کپسول یک کیلویی گاز
  2. رابط شیلنگ
  3. گیج مانوفیلد
  4. کپسول ۱ کیلوی گاز R134 و شیلنگ مخصوص
نحوه شارژ کردن گاز کولر ماشین
مراحل شارژ گاز کولر ماشین

در مرله اول، ابتدا داخل موتور را نگاه کرده و لوله کولر و شیر یا اصطلاحا والو کولر را پیدا کنید.

سپس درپوش آن را که معمولا آبی رنگ است، باز کنید و با انگشت یا یک وسیله دیگر شیر کولر را فشار دهید. اگر گاز با فشار بیرون زد، مشخص می شود که سیستم دارای گاز است و باید تکمیل گاز شود. اما اگر گازی بیرون نزد، مشخص می شود که سیستم فاقد گاز بوده و باید کامل شارژ گاز شود.

مراحل شارژ گاز کولر ماشین
وزن گاز کولر پراید ،انواع گاز کولر خودرو ،قیمت شارژ گاز کولر ماشین ،جدول مقدار گاز کولر خودرو ،روغن کمپرسور کولر ،بهترین گاز کولر ،قیمت کپسول گاز کولر خودرو ،قیمت شارژ گاز کولر ۲۰۶

همانطور که پیشتر اشاره شد، مراحل شارژ گاز کولر به صورت کامل تفاوت های اندکی با تکمیل شارژ دارد. در این جا با تکمیل شارژ گاز کولر، مطالب را ادامه می دهیم.
در این مرحله می بایست شیلنگ گیج را به شیر یا همان والو متصل کنید و کمی پیچ شیلنگ نزدیک گیج را باز کرده تا هوای داخل شیلنگ خارج شود. به یاد داشته باشید که ‌به هیچ عنوان نباید بجز گاز، هوا یا رطوبتی وارد سیستم شود

حال شیر کپسول را باز کنید و اجازه دهید مقداری گاز وارد سیستم شود. سپس شیر گیج را بسته و ماشین را روشن کنید. کولر را روشن کرده و سرعت فن را بر روی بیشترین حالت ممکن قرار دهید. گیج فشار را نگاه کرده و عدد آن را بخوانید. در صورتی که این عدد بین ۳۵ تا ۴۰ psi بود، عملیات شارژ گاز به اتمام رسیده است.

آموزش شارژ گاز کولر خودرو
آموزش شارژ گاز کولر خودرو

اگر عدد گیج از این مقدار کمتر بود، مجددا شیر کپسول را باز کنید و اجازه دهید تا مقدار فشار به عدد مورد نظر برسد. در حالتی که این عدد بیشتر از بازه مورد نظر بود، می بایست مقداری از گاز موجود در سیستم را خالی کنید تا فشاری بر روی کمپرسور کولر خود نداشته باشید.

مقدار گاز کولر خودرو پژو ۲۰۶ ،تندر ۹۰ ،سمند ،پارس ،۴۰۵ ،دنا

سمند – پژو پارس. ۵۸۰ گرم. دوو. ۶۸۰ گرم. پژو ۲۰۶. ۶۷۵ گرم. تندر ۹۰ – مدل زیر نود. ۷۳۰ گرم. تندر ۹۰ – مدل بالای نود. ۴۱۰ گرم. رانا. ۶۷۵ گرم. دنا. ۵۸۰ گرم. پژو ۴۰۷. ۶۲۵ گرم. شارژگاز وسایل نقیله – وزن شارژگاز وسایل نقلیه مختلف- شارژ گاز کولرهای ایران خودرو میزان گاز اتومبیل .میزان گاز ماشین ها .مقدار وزن گاز انواع

نکته!

دقت کنید که بازه ۳۵ تا ۴۰ psi به صورت نرمال برای اکثر ماشین ها جوابگو هستند. البته این بازه از چندین عامل متفاوت تاثیر می پذیرد. مهمترین این عوامل عبارتند از: دمای محیط اطراف (درجه حرارت شهر شما)، فشار کمپرسور، خلوص گاز مبرد و دور فن خنک کننده و…
در صورتی که بر اثر نشت گاز مبرد مقداری از روغن موجود در سیستم خارج شده، می بایست این مقدار شارژ شود. اما در حالت کلی و در اکثر اوقات نیازی به شارژ روغن نیست!

برچسب:

آموزش نحوه شارژ گاز کولر ماشین، اجزای کولر ماشین، اموزششارژ کردن کولر، اهمیت شارژ کولر برای خودرو، تست گاز کولر خودرو، تشخیص پر یا خالی بودن گاز کولر ماشین، جدول مقدار گاز کولر پراید، جدول مقدار گاز کولر خودرو، راه های تشخیص نشت گاز کولر ماشین، زیاد بودن گاز کولر خودرو، شارژ گاز کولر ماشین، شارژ گاز کولر ماشین در محل، علت نشتی گاز کولر، علت نشتی گاز کولر خودرو، قیمت شارژ گاز کولر ماشین، قیمت شارژ گاز کولر ماشین 98، قیمت شارژ گاز کولر ماشین پژو 405، مقدار گاز کولر خودرو پژو ۲۰۶ ،تندر ۹۰ ،سمند ،پارس ،۴۰۵ ،دنا، نحوخ شارژه کردم کولر خودرو، نحوه شارژ کردن گاز کولر ماشین

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا