اموزش

استعلام ریز خلافی خودرو با دو کلیک

استعلام ریز خلافی خودرو

ریز خلافی خودرو شامل چه مواردی است؟ اگر از روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم خلافی بگیرید می توانید استعلام ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید.

در استعلام ریز خلافی خودرو  نوع تخلف (دوربین، الصاقی، دوبرگی، تسلیمی، خودداری) ، شرح تخلف (به عنوان مثال همراه نداشتن گواهینامه رانندگی) ، کد تخلف، محل تخلف، تاریخ و ساعت ثبت جریمه، شماره سریال، شناسه پرداخت و شناسه قبض، شماره پلاک و در آخر مبلغ خلافی قابل مشاهده است.

استعلام ریز خلافی خودرو  یکی از دغدغه های رانندگان است چراکه جریمه های رانندگی برای اغلب رانندگان پیامک نمی شود و باید به صورت دوره ای خلافی بگیرند . ترس از دو برابر شدن جریمه به دلیل عدم پرداخت به موقع رانندگان را وادار می کند تا از سریعترین روش ممکن خلافی خود را استعلام بگیرند و پرداخت کنند. ساده ترین روش استعلام خلافی شاید استفاده از روش پیامکی باشد اما این روش جزئیات و ریز خلافی را به شما نمی دهد و برای مشاهده استعلام ریز خلافی خودرو ناچار به استفاده از سایر روشها هستید.

استعلام ریز خلافی خودرو
استعلام ریز خلافی خودرو

از چه روش هایی می توانید ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید؟

1) استعلام ریز خلافی خودرو در سایت راهور

به سایت راهور به آدرس rahvar120.ir  مراجعه کنید. به بخش استعلام تخلفات رانندگی مراجعه و بارکد ۸ یا ۹ کارت ماشین را وارد کنید. پس از ورود کد امنیتی می توانید ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید. در این روش می توانید با انتخاب جریمه های موردنظر خود و یا انتخاب کل جریمه ها، جریمه های تان را پرداخت کنید.

2) مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ برای استعلام ریز خلافی خودرو

این روزها با توجه به شیوع کرونا مراجعه حضوری به مراکزی مانند ادارات توصیه نمی شود. خصوصا اگر برای انجام امور، روشهای جایگزین وجود داشته باشد. بنابراین این روش را برای استعلام ریز خلافی خودرو  توصیه نمی کنیم.

دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور وجود دارند و با مراجعه به آنها می توانید استعلام خلافی خودرو بگیرید. در این دفاتر پرینیتی از تخلفات شما همراه با مهر تحویل می شود که هزینه آن ۸۱۰۰ تومان است. در دفاتر پلیس+۱۰ علاوه بر استعلام خلافی می توانید به خلافی های خود اعتراض کنید.

استعلام خلافی خودرو

سایر روشهای استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی پیامکی

در روش استعلام خلافی خودرو توسط پیامک کافیست کد ۱۷ رقمی VIN  که بر روی سند و کارت خودرو درج شده است را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک بزنید. پس از ارسال پیامک این سامانه میزان خلافی شما به همراه شناسه پرداخت و قبض برای شما ارسال خواهد کرد

خلافی خودرو آنلاین

سامانه خلافی خودرو یا همان سایت پلیس راهور ناجا اصلی‌ترین و معتبرترین مرجع دریافت خلافی خودرو محسوب می‌شود. برای دریافت جریمه خودرو پرداخت نشده کافی است به آدرس rahvar120.ir  مراجعه کنید. در انتهای صفحه مطابق تصویر زیر بر روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک کنید.

صفحه زیر برای شما بارگذاری خواهد شد که تمامی‌ مراحل و نکات در آن توضیح داده شده است. کافی است مطابق راهنمای تصویری عمل کرده و برای دریافت خلافی خودرو کد 8 رقمی‌ مندرج در پشت کارت خودرو را وارد کنید.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

یکی از سوالات پرجستجوی کاربران در خصوص دریافت استعلام خلافی خودرو در مورد امکان گرفتن خلافی خودرو با پلاک است. پلیس راهور ناجا این امکان را فراهم کرده تا مالکین خودرو با استفاده از تلفن به اطلاعات جریمه خودرو دسترسی داشته باشند. برای این منظور کافی است با شماره 88288888 از تلفن‌های ثابت تهران یا 02188288888 از تلفن همراه یا شهرستان‌های خارج از استان تهران تماس بگیرید. این شماره تلفن گویا است که امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد (البته اگر از پس مشغولی این شماره تلفن برآمدید و توانستید تماس بگیرید). ناگفته نماند که شما با این روش فقط می‌توانید از جریمه خودرو خود باخبر شوید و به هیچ عنوان امکان پرداخت جریمه خودرو را ندارید.

روش کم کردن خلافی خودرو و اعتراض به خلافی خودرو

بسیاری از مالکین خودرو زمانی که با لیست جریمه خودرو خود روبرو می‌شوند، معتقد هستند که برخی از جرایم ثبت شده غیرمنصفانه است و یا آن‌ها اصلا مرتکب این خلاف‌ها نشده‌اند! بنابراین اغلب به دنبال اعتراض به لیست خلافی خودرو یا کم‌کردن آن هستند.

در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو فرآیند وجود دارد. اول اعتراض به قبض جریمه است که برای این منظور فرد معترض باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کند و موضوع شکایت خود را در منطقه مطرح کند. این‌گونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح هستند.

 

دوم اعتراض به وضعیت تخلفات است که فرد معترض باید ابتدا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و درخواست اعتراض دهد. ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به این موضوع رسیدگی شود و معمولا نتیجه اعتراض در کمتر از چند ساعت اعلام می‌شود. در این مراکز افراد دلایل خود را برای اعتراض بیان می‌کنند، مثل این‌که در زمان وقوع تخلف اصلا در محل حضور نداشته‌اند و یا توان پرداخت این مبلغ جریمه را ندارند.

اما اگر مبلغ جریمه مورد اعتراض بالای یک میلیون تومان باشد برای اعتراض به جریمه خودرو باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه کنید. در تهران شهروندان باید به ادارات راهنمایی و رانندگی مناطق ۱۶، ۲۱، ۱۲، ۴،‌ ۱، ۱۰، ۲۰ و هم‌چنین دادسرای راهور واقع در خیابان رودکی مراجعه کنند.

در سایر استان‌ها هم مالکین خودرو باید به واحدهای رسیدگی مرکز استان مراجعه کنند. در این مراکز کارشناسان پلیس نظرات خود را در اختیار قضات مستقر در مناطق می‌رسانند و این قضات که تحت نظر دادسرای راهور هستند، نسبت به این اعتراضات اعلام نظر می‌کنند و در صورت نیاز کسریات خلافی مطابق با مقررات اعمال می‌شود.

همچنین توجه کنید که درخواست‌هایی که قبلا رسیدگی شده است در این واحدها پذیرش نخواهد شد و رای صادره توسط واحد رسیدگی قطعی است.

مطالب پیشنهادی:

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

 

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا