😍اموزش😍😍خودروهای گاز سوز😍

علت عطسه کردن خودرو cng

علت عطسه موتور خودرو چیست؟

بیش از حد فشار دادن پدال گاز رایج ترین و اصلی ترین دلیلی که می توان برای عطسه موتور نام برد. این کار باعث می شود تا دریچه هوا نیز بیش از حد باز شود و بدین ترتیب همسانی جرقه و گاز موجود در مانیفولد هوا موجب انفجار سوخت پیش از رسیدن به داخل سیلندر شود. به طور کلی عطسه موتور زمانی رخ می دهد که شما به عنوان راننده پدال ماشین را زیاد فشار می دهید و در این زمان ECU فرمان دادن جرقه قوی تر به فضای احتراق را به کویل می دهد. برق دزدی نیز در صورت بی کیفیت بودن وایر شمع ها اتفاق می افتد. برق دزدی نیز باعث می شود تا سوخت داخل هوا پیش از احتراق انفجار پیدا کند.

  https://blog.mechanico.ir/wp-content/uploads/2020/04/ban_1.gif  
این صدا نشان از آن است که جرقه به موقع زده نمیشود و یا اشکال از سیستم هوای ورودی است.

ابتدا شمع ها را چک کنید. اگر روی شمع ها خط های سیاه بود حتما تعویض کنید. وایر ها را چک کنید که برق دزدی نداشته باشند.

در زمانی که خودرو سرد است زیاد به ماشین گاز ندهید و سعی کنید آرام آرام حرکت کنید.

محفظه ی فیلتر هوا را چک کنید. اگر محفظه و یا خرطومی فیلتر هوا، شکسته باشد و یا هوا بکشد سیستم CNG را به مشکل دچار میکند.

علت عطسه کردن خودرو cng

توضیحات رفع اشکال : (مشکل شما برق رسانی در حالت گاز است) به مشکل عطسه روی گاز و یا پق و پوق کردن میپردازیم:

۱-تبدیل کارگاهی پراید از دسته سیم فناوران یا شهاب یا ولتران اصولا سیم زرد مربوط به سنسور اکسیژن میباشد که نباید وصل شود.اگر وصل میباشد آنرا قطع کنید(ممکن است دسته سیمهای متفاوت رنگهای متفاوت داشته باشند)

۲ -سیم سنسور دریچه گاز اصولا بنفش با خط سفید است و نباید در پراید کارگاهی وصل شود

۳-در صورت نصب ادوانسر تایمینگ در مسیر برق آنرا یکسره کنید.به این صورت: سوکت سنسور دور موتور (محلش دقیقا پشت موتور) را از دسته سیم ادوانسر بیرون کشیده و به سوکت اصلی اتومبیل (خارج شده از دسته سیم ماشین) وصل کنید

و در انتها دو سر سوکتهای ادوانسر را بهم اتصال کوتاه دهید(به هم جا بزنید)

اگر سنسور دور موتور به سوکت اصلی و فایبریک خودش متصل است دیگر به آن دست نزنید

مطلب پیشنهادی:

نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای cng

4-از شمع ۲ یا ۳ یا … پلاتینه استفاده نکنید.بهترین شمع و وایر پراید دوگانه انژکتوری شمع تک پلاتینه اکیوم و وایر اکیوم میباشد

۵-تنظیم شیر حد اکثر جریان : یک پیچ دستی روی شلنگ ورود گاز به منیفولد است

در حالت گاز پیچ را ابتدا نیم دور نیم دور باز کرده و گاز را تخته میگیریم تا لرزش در موتور ایجاد شود.سپس نیم دور انرا سفت کرده و دوباره گاز را تخته میگیریم تا لرزش کمتر و باز شیر را سفت تر میکنیم تا جایی که لرزش موتور در لحظه تخته کردن گاز به صفر برسد

وقتی اینگونه شد پیچ حد اکثر را نیم دور دیگر سفت میکنیم تا تنظیم این شیر به پایان برسد

توجه:هرگز دور آرام(سلو) را با پیچ حد اکثر جریان تنظیم نکنید.نتظیم دور آرام فقط توسط رگلاتور انجام میشود

مطالب مشابه:

نشتی گاز به آب رادیاتور در خودروهای lpg

عیب یابی سیستم cng

اموزش تنظیم رگلاتور LPG

میکسر گاز چیست؟

اموزش تنظیم رگلاتور cng

آسان ترین روش تنظیم رگلاتور ال پی جی + فیلم

تبلیغات
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
مکانیکو