برق اتومبيلمتفرقه

سریع ترین روش دریافت کد سوئیچ

سریع ترین روش دریافت کد سوئیچ

چگونه کلید یدک خودرو را تهیه کنیم؟

زمانیکه سویچ خودروی خود را گم می کنید و قادر به باز کردن درب خودرو نیستید، نگران نباشید در این وضعیت حتی در صورتی که درب ماشین تان قفل است، می توانید یک سوئیچ یدک بسازید و مشکل خود را حل کنید. در این مواقع می توانید از تخصص و مهارت یک کلیدساز باتجربه و متخصص استفاده کنید تا ساخت کلید یدک را برایتان انجام دهد.

 

آموزش خوان کد سوئیچ و تعریف کلید از طریق دیاگ

برای دریافت کد سوئیچ از دیاگاز گذینه عیب یابی وارد می شوید سپس مدل خودرو خودرو را انتخاب کنید.
2-ایموبلاززر رو انتخاب کنید
3-انتخاب نوع ایموبلایزر
4-خواندن کد سویچ که نیاز به کد امنیتی پشت دیاگ را دارد  (چهار عدد اخر) کد سویچ رودریافت می کنیم
5- سپس  وارد کردن کد سویچ رو می زنیم و کد را وارد میکیند
6-حال می توانید کد سویچ رو تعریف کنید

دریافت کد سوئیچ/دریافت کد سوئیچ/دریافت کد سوئیچ/

جهت ساخت سوئیچ های ضد سرقت ” ایموبلایزر ” نیاز به ” کد دسترسی ” هست . کد دسترسی برای هر خودرو منحصر بفرد است که توسط بعضی از کمپانی های خودرو ساز هنگام تحویل خودرو همراه با مدارک بر روی کارتی به نام ” کارت سوئیچ ” به خریدار تحویل داده می شود . همچنین بسیاری از خودروساز ها کد دسترسی سوئیچ را نزد خود محرمانه نگه می دارند .

نحوه خواندن کد سوئیچ

خودروسازان داخلی و خارجی از ECU های مختلف در محصولات خود استفاده کرده اند . برای مثال در خودرو پراید از 5 نوع ECU مختلف استفاده شده است . تعریف کلید در ECU های مختلف شرایط مختلفی دارد که به 4 دسته کلی تقسیم می شوند :

دسته اول : نیاز به کد دسترسی ندارند و یا کد دسترسی این سری ECU ها برای همه خودرو ها هم مدل خود یکسان است.

دسته دوم : به وسیله کدیاب مخصوص ، از طریق سوکت دیاگ “OBD-II” می توان کد دسترسی خودرو را استخراج کرد و مورد استفاده قرار داد .

دسته سوم : قابلیت کدیابی را ندارند ، و برای تعریف سوئیچ حتما نیاز به کارت کد سوئیچ می باشد .
در صورت گم شدن و یا در دسترسی نبودن کد دسترسی ، باید از کمپانی سازنده خودرو استعلام شود و در صورت مقدور نبودن توسط پروگرامر به صورت سخت افزاری از ECU خودرو خوانده شود .

دسته چهارم: این دسته خودرو ها کد سوئیچ ندارد و برای تعریف سوئیچ حتما نیاز به یکی از سوئیچ های خودرو می باشد . در صورت مفقود شدن تمامی سوئیچ های خودرو ، باید به وسیله پروگرامر به صورت سخت افزاری برای خودرو تعریف شود .

برای افزایش آگاهی از شرایط ساخت سوئیچ و نحوه بدست اوردن کد دسترسی خودرو های مختلف ، جدولی تهیه کردیم و اطلاعات لازم بر اساس نوع ECU ، سال ساخت خودرو قرار داده ایم .
از تب های بالا کشور سازنده و نام کمپانی خودرو خود را انتخاب کنید تا اطلاعات لازم جهت ساخت سوئیچ خودرو خود ، اگاه بشید .

پراید نوع سیستم نیاز به کد دسترسی توضیحات
زیمنس ندارد خواندن کد ازECU خودرو
ساژم – والئو ندارد * نیاز به حداقل یک عدد سوئیچ
بوش دارد نیاز به کارت کد دسترسی خودرو
CIM ندارد خواندن کد ازECU خودرو

 

تیبا / ساینا نوع سیستم نیاز به کد دسترسی توضیحات
زیمنس ندارد خواندن کد ازECU خودرو
CIM ندارد خواندن کد ازECU خودرو

 

ریو نوع سیستم نیاز به کد دسترسی توضیحات
ندارد نیاز به کارت خودرو و شماره شاسی

دریافت رمز سوئیچ مفقود شده خودرو از نمایندگی‌ها

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) اعلام کرد که به منظور سهولت در ارائه خدمات و افزایش رضایت‌مندی مشتریان، ارائه رمز سوییچ مجدد خودرو را به صورت آنلاین و با حفظ تدابیر امنیتی لازم، به نمایندگی‌های خود سپرده است.

دریافت کد سوئیچ/دریافت کد سوئیچ/

سریع ترین و بهترین روش استعلام خلافی خودرو

مالکینی که به دلیل مفقودی یا خرابی سوییچ خودرو، پیش از این با طی فرآیندی طولانی موفق به دریافت مجدد آن می شدند، در حال حاضر می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز و با ارائه مدارک خودرو، رمز را به صورت فوری و آنلاین دریافت کنند.   برمبنای این گزارش، با این اقدام شرکت ایساکو و با استفاده از تکنولوژی جدید و بستر امن تبادل داده های سیستمی، سوییچ مفقود یا معیوب فورا به مالک خودرو تحویل داده می شود.

 

گفتنی است فرآیند طولانی دریافت سوییچ مجدد، به ویژه در ایام سفر و تعطیلات باعث توقف خودرو و بروز مشکلاتی می‌شد که شرکت ایساکو را بر آن داشت تا با حذف زمان بررسی و تایید مدارک مالک توسط سازمان فروش ایران‌خودرو و استفاده از یک سیستم حفاظت شده، مشتریان در صورت نیاز بتوانند اطلاعات ایموبلایزر و نقشه کلید خودرو را از نمایندگی‌های مجاز دریافت کنند.   پیش بینی شده است که این امکان به زودی در اختیار واحدهای امداد خودرو قرار گیرد تا در صورت لزوم، در اقصی نقاط کشور و در هر ساعت از شبانه­روز، امدادگران بتوانند مشکل خرابی یا مفقودی سوئیچ خودرو را در محل مرتفع کنند.

آموزش از دست نده!

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا