😍مدار خنک کاری خودرو😍

دلایل جوش آوردن موتور خودرو

مهمترین دلایل جوش آوردن ماشین

در این نوشته سعی شده مهمترین علل گرم کردن موتور ( جوش آوردن ) در خودرو های دیزل و بنزینی جمع آوری و درج گردد. 

نکته مهم اینکه در هنگام گرم کردن موتور جزء در شرایط اضطراری (مانند پارگی تسمه پروانه ، عدم عملکرد فن ، تخلیه آب رادیاتور ) موتور را نبایدخاموش کرد . باید ماشین متوقف شده و دور موتور را در محدوده دور متوسط قرار داده و اجازه دهید حداقل پنج دقیقه ماشین در جا کار کند تا دمای آب نرمال شود سپس اقدام به خاموش کردن آن کنید.    

  https://blog.mechanico.ir/wp-content/uploads/2020/04/ban_1.gif  
مهمترین دلایل گرم کردن موتور
مهمترین دلایل گرم کردن موتور
 مهمترین دلایل گرم کردن موتور را می توان به شرح زیر نام برد: 

–  پاره شدن تسمه پروانه یا شل بودن آن

–  پایین بودن سطح آب رادیاتور ( کم بودن آب )

–  کثیف بودن رادیاتور و گرفتگی پره های آن

–  از کار افتادن واتر پمپ ( پمپ آب )

–  خرابی ترموستات

–  تنظیم نبودن دلکو

–  تنظیم نبودن باد لاستیک ها

–  تازه تعمیر یا صفر بودن موتور

 – بار و فشار بیش از حد ( حداکثر دور موتور ، استفاده از کولر در ماشین های با قدرت موتور پایین و…. )

–  استفاده زیاد از دنده های سنگین بویژه در ترافیک و سربالایی ها   

–  تخته گاز و نگهداری دور موتور در حالت حداکثر به مدت طولانی ( در اتوبانها )

–  نامیزانی زمانبندی سوپاپها ( تایم نبودن موتور )

– گیربودن سیستم کمپرسور کولر  

–  عدم تنظیم فاصله پلاتین ( در ماشینهای بنزینی کاربراتوری) 

–  شکستن پره های پروانه ، برعکس بستن پروانه و یا کم بودن پره های پروانه تعویضی نسبت به پروانه اصلی دستگاه

– معیوب بودن رله فن

– شکستگی و یا مفقود شدن بادگیرهای کناری رادیاتور

– گرفتگی جلو پنچره و عدم ورود هوای کافی به فن  و رادیاتور

–  کثیف بودن فیلتر هواکش و یا گرفتگی مسیر ورود هوا به موتور 

–  خرابی درب رادیاتور

–  سوراخ بودن رادیاتور

–  تنظیم نبودن فیلر سوپاپ ها

–  در گیر بودن چرخها (خرابی سیستم  ترمز ، خرابی بلبرینگها ، شفت پلوس و ….  (

–  خرابی آب پخش کن واترپمپ

–  وزش باد مخالف

–  گرفتگی اگزوز دود و عدم تخلیه دود

–  گرفتن لوله خروج بخار آب از رادیاتور

–  کثیفی بدنه موتور ، کارتر و عدم تبادل حرارتی مناسب

–  تنظیم نبودن دریچه کاربراتور ( در ماشین های کاربراتوری  )

–  تنظیم نبودن سوزنها و پمپ انژکتور ( در موتورهای انژکتوری  )

–  غنی شدن سوخت دستگاه (آلودگی سوخت به روغن ، اتر ، الکل و…)

–  ضعیف شدن رینگ های پیستون و فرار کمپرس

–  ضعیف شدن سیت و گاید سوپاپها و فرا کمپرس

–  معیوب بودن واشر سر سیلندر

–  شکستگی و ترک مانیفلد های خروج دود ( چدنی اگزوز)

– معیوب بودن ترمز اگزوز در ماشینهای دارای ترمز موتور و اگزوز

– معیوب بودن گیربکس و تاخیر در تعویض دنده ها

– کمبود و یا بیش از حد بودن روغن موتور

– پایین بودن کیفیت روغن موتور

– استفاده از آب با آلودگی بیش از حد

– استفاده از آب رادیاتور نامناسب در رادیاتورهای آلومینیومی

– معیوب بودن سوپر ( توربوشارژر ) در ماشین های سوپردار

تبلیغات
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
مکانیکو