اموزش

چطور باک سوخت خود را تمیز کنیم ؟

همه ی ما میدانیم در طول زمان گرد و آلایندگی در ته باک جمع می شود برای همین وقتی ما برای تعمیر یا تعویض پمپ ،باک را باز می کنیم باید برای تمیز کردن باک هم وقت بگذاریم .با این کار ریسک خراب شدن پمپ نو را بخاطر آشغال های ته باک، کم می کنیم . همچنین میتوانید مطمئن باشید که تعمیر به درستی انجام شده .

همه آنچه نیاز دارید برای تمیز کردن ایمن و اصولی یک باک برای شما آوره شده است :

اولویت ما همیشه ایمنی است . بنابراین تمام مراحل را با دقت طی کنید .فراموش نکنید که دستکش و عینک ایمنی بزنید. جایی را برای شتسشو انتخاب کنید . مواد شوینده را آماده کنید.محیطی عاری از هرگونه ماده اشتعال زا انتخاب کنید که مانع از سوختن گازوییل شود ، حتی از چراغ رشته ای هم استفاده نکنید . مطمئن شوید کپسول خاموش کن آتش دم دست دارید . از سیگار کشیدن اجتناب کنید. شیر فشار سوخت را باز کنید چون سوخت در فشار بالا احتمال اشتعال زایی دارد.سوخت را در ظرفی مناسب و ایمنی ذخیره کنید.

لازم است اول از مخزن خالی شده و باز شده از خودرو شروع کنید .قبل از باز کردن پمپ هرگونه گرد و خاک روی مخزن را بشویید. با این کار مطمئن میشوید که آلایندگی بیشتری وارد مخزن نخواهد شد. شما میتوانید با جاروبرقی صنعتی یا یک دستمال مرطوب بدون پرز تانکر را تمیز کنید. سپس با فشار هوا آن را خشک کنید. مراقب چشم هایتان باشید .

پمپ سوخت از مخزن جدا کنید. سپس با دقت سوخت باقی مانده و گرد و خاک را خالی کنید.بعد از آن مخزن را به صورت حرکت دایره بچرخوانید این کار باعث می شود غیر از گرد و خاک ، آلاینده های دیگری که به مخزن چسبیده اند هم خارج شود.

نظرات چیه این مطلب رو ببینی

قدم بعد شتسشوی داخل مخزن با آب و صابون است .و خالی کردن آن بعد اتمام.از یک دستمال بدون پرز دیگر برای داخل مخزن استفاده کنید .سپس میتوانید از با کمپرسور هوا مخزن را به خوبی خشک کنید.

وقتی که مخزن تمیز و خشک شد ، وقت بازرسی چشمی است. اگر هرگونه نشان از زنگ زدگی یا خرابی داخل تانک دیدید احتمالا نیاز است مخزن خود را عوض کنید.همچنین نیاز است داخل سطل اندازه گیری سوخت را هم چک کنید برای نشان از هرگونه آلایندگی ،لازم به ذکر است مشکل اصلی از همین جاست!

حالا بگذارید مخزن برای نیم ساعت خشک شود. و کار شما تمام است. وقت گذاشتن برای تمیز کردن مخزن این آرامش را به شما میدهد که تعمیر به خوبی انجام شده است. و کثیفی های قدیمی دیگر قرار نیست هیچ آسیبی به پمپ نوی شما بزند.

فیلم اموزشی

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا