خودروهای گاز سوز

برد امولاتور انژکتوری چیست؟

امولاتور چیست؟

  • امولاتور وسیله ایست که در هنگام کار کردن موتور با سوخت گاز پاشش انژکتورها را قطع می کند و عملکرد آنها را در ECU خودرو شبیه سازی می کند تا از روشن شدن چراغ عیب خودرو جلوگیری شود

  • وقتی که سوخت را از بنزین به گاز تعویض می کنید امولاتور فرصت می دهد تا سوخت گاز از رگولاتور خارج شود و به محل ورودی سوخت در منیفولد موتور وارد شود سپس بلافاصله عمل پاشش انژکتورها را قطع می کند. بدین معنی که در زمان تغییر سوخت دو سوخت بنزین و گاز برای یک مدت کوتاه با هم همپوشانی داشته و از وقفه در ورود سوخت گاز و عمل ریپل موتور جلوگیری می کند
http://blog.mechanico.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%af%d8%a7%d8%b2%d8%b3%d9%88%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88/

امولاتور دارای دو عملکرد مهم می باشد و دارای دو نوع تاخیری و بدون تاخیر یا ساده می باشد :

نام محصول : بورد امولاتور انژکتورهای بنزین مدل IUE-1456 i

عملکرد : قطع انژکتورهای بنزین در حالت سوخت گاز با تاخیر ۰ تا ۱ ثانیه می باشد

مورد استفاده : جهت کلیه خودروهای انژکتوری

مشخصات فنی :Operating Voltage: 10-14 Vdc, Rated Current:

100mA, Overlap Timing: 0 – 1 Sec

امولاتور انژکتور الکتروپیشرو جهت انواع خودروهای دوگانه سوز (CNG ، LPG )در خودروهای دوگانه سوزی که مجهزبه واحد کنترل مرکزی بنزین (ECU ) هستند به هنگام استفاده از سوخت گاز می بایست حتما عملکرد پاشش سوخت توسط امولاتور انژکتورها شبیه سازی شود تا:۱٫ از پاشش سوخت بنزین جلوگیری شود که درنتیجه مانع دو سوخته شدن خودرو شود .۲٫ چراغ چک (خطا) خودرو روشن نشده و از بروز مشکل در سیستم موتور جلوگیری به عمل آورد.۳٫ پمپ بنزین خودرو به کار خود ادامه دهد تا کلیه قطعات مرتبط با سیستم سوخت رسانی خودر نظیر انژکتورها خنک شده و از خرابی آنها جلوگیری به عمل آید.

امولاتور چیست؟
امولاتور چیست؟

امولاتور انژکتور این شرکت با کلیه ECU (ای سی یو ) های موجود در ایران مانند ساژم ، زیمنس و بوش سازگار بوده و در سه نوع دسته سیم جهت انواع خوردو ها به شرح ذیل ارایه میگردد.الف. دسته سیم ۴ کاناله پژویی (ساژم) جهت خودروهایی مانند پژو ، سمند ، پیکان انژکتور ، پرایدب.دسته سیم ۲ سوکته زیمنس جهت خودروهای مانند پراید

امولاتور قطعی بسیار ساده هست داخل این قطعه به تعداد انژکتور مقاومت بوده و دو رله در صورت خرابی می توان مقاومت های داخل امولاتور را تعویض کرد

راههای تشخیص امولاتور خراب


تشخیص مصرف سوخت بنزین و گاز با هم


برای تست سلامت امولاتور می بایست هنگامی که خودرو در حالت درجا روی گاز کار میکند دور موتور را به ۳ رسانده سپس یکی از سوکتهای رگلاتور را خارج کنید … اگر خودرو خاموش شد امولاتور سالم است اما اگر با حالت بسیار بدی روشن ماند نشانگر اینست که امولاتور خراب است و بنزین رد میکند(در همه مراحل پدال گاز را در حالت دور بالا نگه دارید)


??اگر امولاتور خراب باشد و نتواند روی گاز همه ی انژکتورها را کامل خاموش کند ، بوبین آن انژکتور بعلت نرسیدن بنزین میسوزد

 

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. با سلام ماشین پراید ده جابردم واسه تعمیر یکی میگه ازوایر یکی میگه ازشعم یکی میگه از استیپرخلاصه کاربرات ساز گفته از دستگاه امولاتور است قیمت 180000 هزارتومان بنظر شما عوض کنم خوب میشه لفطا راهنمایی کنید ممنون میشم یه سوال دیگه ایا امو لاتور قابل تعمیر هست یانه

    1. با سلام امولاتور چیزی خاصی داخل نداره
      4 تا مقاومت داره که می تونید مقاومتاشو تعویض کنید
      فکر نکنم 6 تومن بیشتر هزینه تعمیرش باشه
      یاید مقاومت هم مقدار مقاومت انژکتور باشه.
      کار امولاتور یک شبیه سازه انژکتوره در صورت خرابی ماشین
      چراغ چک روشن میشه

      1. سلام وقت بخیر درصورت نفوذ آب به داخل آمولاتور باز قابل تعمیر هستش یعنی بردش سالم میمونه؟!؟؟؟!
        لطفا راهنماییم کنید

  2. سلام من پراید مدل 84 نیمه انژکتور دارم با بنزین خوب کارمیکنه ولی میزنم کلید تعویض سوخت به گاز میره ولی ماشین خاموش میشه لطفا راهنمایم کنید ممنون

  3. سلام من خودرو دوگانه سوز دارم و رو کلید تبدیل توی اتاق ماشین هر دو چراغ گاز و بنزین روشنه می‌خواستم بدونم مگه میشه ماشین همزمان با دو سوخت کار کنه؟ احساس میکنم اکثر مواقع که با گاز کار میکنم مصرف بنزین هم زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا