خودروهای گاز سوز

اموزش عیب یابی خودروهای دوگانه سوز

مشکلات رایج بد كار كردن در حالت گاز خودروهای گازسوز کارخانه اي
⚡️ ريپ زدن در حالت گاز

در صورتي كه خودرو در حالت بنزين بدون مشكل كار مي كند ولي در حالت گازسوز ريپ مي زند، احتمالأ انژكتورهاي گاز خودرو خراب باشند، براي تست انژكتورها بهترين راه لمس شيلنگهاي خروجي از انژكتورها به منيفولد خودرو مي باشد. اگر پاشش همه انژكتورها زير دست احساس شد، آنها سالمند در غير اينصورت يك يا چند انژكتور‍ِ معيوب مشخص مي گردد.


⚡️ ریپ زدن در حالت گاز:

به هنگام تغيير فشار گاز، دماي آن به شدت كاهش مي يابد وامكان يخ زدن گاز داخل رگولاتور وجود دارد. براي جلوگيري از اين امر لوله هاي آب گرم كه از شيلنگهاي رادياتور بخاري انشعاب يافته اند، از داخل رگولاتور عبور يافته اند. در صورت وجود هوا در سيستم خنك كننده خودرو يا گرفتگي لوله هاي ورودي، خروجي به رگولاتور دماي داخل رگولاتور مناسب نبوده و باعث تغيير دماي گاز خروجي شده و باعث عدم يكنواختي نسبت سوخت به هوا و در نتيجه بد کاركردن موتور و ريپ زدن آن مي شود، پس رگلاتور باید کاملا داغ شود.

⚡️ فشار گاز خروجي از رگولاتور تنظيم نيست :

با دستگاه عيب ياب فشار خروجي را بررسي نماييد و در صورتي كه كمتر از دو بار بود، با چرخاندن پيچ تنظيم (واقع شده بر بالاي رگولاتور ) فشار را تنظيم نماييد.

⚡️ فيلتر مسدود شده است:

بـه منظور جلوگيري از ورود ذرات به داخل ريل انژكتور و خرابي نشيمنگاههاي انژكتور در ورودي ريـل انژكـتور از يـك فيلـتر اسـتفاده شـده است كه اين فيلتر قادر است ذرات ۸۰ ميكروني موجود در گاز را جذب نمايد. پس از مدت زمان مشخص ٤٠ هزار كيلومتر اين فيلتر بايد تعويض گردد.

⚡️ سنسور فشار خلا ايراد دارد:

در صورتي كه اين سنسور معيوب باشد، اطلاعات فشار خروجي از رگولاتور به صورت نادرست به ECU گاز ارسال مي گردد و گرچه فشار خروجي از رگولاتور دو بار باشد ولي ECU اين فشار را كمتر يا بيشتر از اين مقدار دانسته و اجازه تبديل به حالت گاز را نمي دهد.

⚡️ سنسور دماي آب ايراد دارد :

در صورتي كه سنسور دماي آب ورودي رگولاتور ايراد داشته باشد، اطلاعات دماي آب نادرست به ECU ارسال شده، باعث مي شود عليرغم رسيدن دما به حد لازم، خودرو به حالت گاز تبديل نشود .(يا در حالي كه هنوز دما به حد لازم نرسيده، خودرو به حالت گاز تبديل شود و اين باعث بد كاركردن موتور مي شود)


✅مطالب زیر رو از دست ندید

⚡️ خرابي شير سر مخزن:

در صورت خرابي شير سر مخزن با وجود باز بودن شير، گاز از مسير عبور نمي كند كه اين امر بخاطر خرابي توپي شير است.
و در مرحله آخر:
⚡️ كليد تبدیل خراب است.
⚡️ ای سی یو خراب است

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا