دلایل خاموش شدن ماشین در حال حرکت

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

دلایل خاموش شدن ماشین در حال حرکت

دلایل خاموش شدن ماشین در حال حرکت

خاموش شدن خودرو یکی از بدترین اتفاقاتیست که ممکن است شما با آن روبه‌رو شده باشید یا روبه‌رو شوید.این موضوع در برخی از خودروها دلایل خاص خودش را دارد که سعی شده در این مطلب به صورت خلاصه به آن پرداخته شود.

به گزارش مکانیکو، مهمترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت عبارتند از :

بررسی سه عامل مهم برای درست کارکردن خودرو
در حالت‌ کلی، خودرو برای کار‌کردن به ‌سه عامل مهم نیاز دارد:
  1. سوخت
  2. هوا
  3. تایم موتور و برق
1.بررسی سوخت

برسی کافی بودن سوخت در مخزن و همچنین باید پمپ بنزین رت برسی کرد و فیوز پمپ‌بنزین را از جهت سوخته‌ بودن یا نبودن بررسی ‌می‌کنیم و درصورت وجود سوختگی، آن ‌را تعویض می‌کنیم.

2.اکسیژن و هوا

در مرحله ‌بعد وقتی ‌از سلامتی منطقه سوخت‌گیری اطمینان‌حاصل‌کردیم، به بخش هواگیری خواهیم‌رفت. این نقص معمولا در وسایل‌نقلیه انژکتور که اکسیژن از بخش هوزینگ هوا  به ‌موتور وارد می‌شود مشهود نیست. اما می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد. یکی ‌از متداول‌ترین مشکلات موجود در سیستم‌ کاربرتور، فلوت‌کاربروتور است. فلوت به‌ معنی واردشدن زیاد بنزین به ‌موتور و خفه‌کردن آن است. این مشکل، نشانه بزرگی است که آن ‌هم وجود بنزین در اطراف کاربراتور و خیس‌شدن آن است. با باز‌کردن ورودی‌هوا نیز می‌توان به‎راحتی وجود بنزین بیش ‌از حد در موتور را تشخیص‌داد.

کثیف ‌بودن و گرفتگی ‌فیلترهوا نمی‌تواند مانع ‌از روشن‌شدن موتور شود، اما تاثیر بسیار زیادی در عملکرد آن خواهدداشت.

3.تایم موتور و برق

احتراق به‌موقع یکی ‌از مهم‌ترین عوامل عملکردموتور است. بنابراین در مرحله بعدی بیایید این قسمت را کنترل‌کنیم. باید بررسی‌کنیم و مطمئن‌شویم که برق به‌ شمع می‌رسد یا خیر. سپس وایر را از شمع باز می‌کنیم. اگر شمع یدکی داریم، آن‌ را داخل وایر قرار می‌دهیم و با زدن استارت و نزدیک‌کردن وایر به ‌بدنه‌ خودرو، مطمئن ‌می‌شویم که برق در اثر احتراق، درست کار می‌کند یا خیر. جرقه باید بیش ‌از 5 میلی‌متر طول داشته و رنگ آبی‌ داشته‌باشد. احتراق ‌ضعیف باعث ‌می‌شود که موتور، بد کارکند یا حتی روشن ‌نشود.

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو، خاموش شدن ماشین بعد از استارت پراید، خاموش شدن ماشین بعد از استارت سمند،

علت روشن نشدن ماشین
علت روشن نشدن ماشین
مهمترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت

۱-سوئیچ اینرسی (قطع کن پمپ بنزین) ، بخصوص در هنگام ضربه خوردن یا افتادن در دست انداز متداول ترین دلیل خاموش شدن و روشن نشدن خودرو است.

۲- کانکتور برق اصلی زیر داشبورد که با گرم شدن شل می شود. این اشکال وقتی که دزدگیر نصب می شود بروز می کند زیرا کانکتور سمت دزدگیرها غیر استاندارد است و نصاب ها هم دقت نمی کنند.

۳- اشکال در کانتکتور پمپ بنزین داخل باک

۴- مشکل از سوكت بنزين داخل كاپوت (سوكتهای ECU – خودرو ۲۰۶SD)

۵- مشكل از سوكت برق پمپ بنزين جلو پای راننده (۴۰۵)

۶- تعویض سنسور اکسیژن بد با جنس بهتر (مشکل متداول در تیبا)

۷- کثیفی یا اشکال در استپر موتور (معمولاً با کاهش سرعت یا افزایش ناگهانی شتاب اتفاق می افتد.)

مطلب پیشنهادی زیر را از دست ندهید

۸- مشکل از اتصال باتری

۹- مشکل از ECU (مشاهده شده با فرمت و برنامه ریزی مجدد هم حل نمی شود و نیاز به تعمیر یا تعویض ECU است. عمدتاً ۲۰۶ های جدید)

۱۰- فیوز ۸۰ آمپر اصلی داخل جعبه فیوز داخل کاپوت (تیبا)

۱۱- پاره شدن تسمه دینام یا مشکل در هرزگرد دینام (۲۰۶)

۱۲- گشاد بودن جای ۲ فیوز مربوط به سوخت ، باید با پیچ گوشتی جای فیوزها تنگ شود.(سمند)

۱۳- هوا کشیدن واشر مپ سنسور (سنسور گاز – تندر ۹۰)

۱۴- سوختن یا گیرکردن پمپ بنزین

خاموش شدن ماشین در حالت درجا 206، دلایل خاموش شدن ماشین در حال حرکت، دلایل خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال ‌حرکت، دلایل روشن نشدن ماشین، دلیل خاموش ‌شدن موتور خودرو درحال ‌حرکت،

مطلب پیشنهادی:

هنگام خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال ‌حرکت باید انجام داد
هنگام خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال ‌حرکت باید انجام داد
اقداماتی که هنگام خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال ‌حرکت باید انجام داد

تصورکنید یک روز در حال رانندگی در جاده هستید و ماشین شما به‌طور ناگهانی خاموش می‌شود. در آن زمان اولویت‌های اصلی شما باید ایمنی خودتان و سایر افرادی باشد که‌ در این سفر همراه ‌شما هستند. آن‌چه شما باید در این مورد انجام‌دهید این ‌است که آرامش خودتان را حفظ‌ کنید و وحشت‌زده نشوید. سپس 4 مرحله زیر را دنبال‌کنید:

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری، علت خاموش شدن ناگهانی سمند ef7، قطع شدن برق ماشین
مرحله 1: ماشین خود را به سمت جاده بکشید

اولین کاری که باید هنگام خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال ‌حرکت انجام‌دهید، این‌ است که دست‌پاچه نشوید و اتومبیل خود را به‌سمت خارج‌ جاده هدایت ‌کنید. اگرچه در آن ‌زمان، ماشین شما کنترل ترمز و فرمان را از دست ‌می‌دهد، اما هنوز هم می‌توانید اتومبیل خود را به‌ کناری هدایت‌کرده و آن ‌را متوقف ‌کنید. اگر شما وحشت‌زده‌ شوید، انجام این عمل دشوارتر خواهد بود. بنابراین خونسردی خود را حفظ‌کرده و این کار را با تمام تمرکز انجام‌دهید. اگر کنترل ماشین دشوار است راه‌حل بعدی، هدایت اتومبیل به‌ یک مکان امن و استفاده از ترمز اضطراری‌خودرو است.

توجه: وسیله‌نقلیه خود را دور از جاده ‌اصلی و فضای رفت‌و‌آمد مردم پارک‌کنید تا وقتی می‌خواهید خودرو خود را مجدد راه‌اندازی کنید، فضای بیشتری در اختیار داشته‌باشید.

مرحله 2: راه اندازی مجدد خودرو

بعد از پارک‌کردن اتومبیل خود در یک طرف جاده، در مرحله بعدی راهی برای راه‌اندازی مجدد ماشین پیداکنید. با توجه به 6 دلیلی که به آن‌ها اشاره‌کردیم، یک راه‌حل مناسب برای راه‌اندازی مجدد ماشین بیابید. اگر ماشین شما دوباره استارت خورد، بسیار شگفت‌انگیز است. پس اگر ماشین دوباره روشن ‌شد باید آن ‌را به ‌نزدیک‎ترین تعمیرگاه خودرو برسانید تا مشکلات مرتفع‌گردند.

مرحله 3: استفاده از فلاشر اورژانس برای اطلاع سایر رانندگان از وضعیت خود

هنگامی‌که در بزرگراه مشکلی دارید، فلاشر اضطراری خودرو را روشن‌کنید. در صورتی‌که نتوانید ماشین خود را کنترل کنید، وقت ‌آن ‌است که سایر رانندگان ‌را در مورد وضعیت ‌خود مطلع‌ کنید تا از امنیت همه افراد در جاده اطمینان حاصل‌شود. با روشن کردن فلاشرهای اضطراری خود، سایر افراد می‌دانند که شما دچار مشکل هستید و از ماشین شما دور خواهندشد.

علت خاموش شدن ماشین در حال حرکت، علت خاموش شدن ماشین در حالت درجا، علت خاموش شدن ماشین در صبح،
امداد خودرو
امداد خودرو
مرحله 4: با امداد خودرو تماس بگیرید

شاید تا به‌‌حال یدک‌کشی خودرو را مشاهده کرده‌باشید. بنابراین وقتی در جاده یا بزرگراه با ماشین خراب خود گیر افتاده‌اید، برای درخواست کمک با امداد خودرو تماس ‌بگیرید. این تنها راه‌حل این وضعیت بد است.

جمع‌بندی خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال ‌حرکت

خودرو یک دستگاه پیچیده بوده و برای انجام کارهای روزمره بسیار ضروری است. اگر ماشین شما وسط‌ جاده خاموش‌شود، حمل‌و‌نقل غیرممکن می‌شود. دلیل ‌این ‌امر همان‌طور‌که اشاره‌ شد می‌تواند یک جرقه، کاربراتور خراب، کابل معیوب یا لوله باشد. ممکن ‌است لازم ‌باشد سیستم ‌انتقال یا اتصال مخزن‌ سوخت را بررسی‌کنید تا دلیل کارنکردن ماشین شما مشخص‌شود. برای کاهش دلایلی که باعث خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال ‌حرکت می‌شود، باید مرتبا ماشین خود را چک‌کنید. خودرو خود را طبق برنامه‌ریزی منظمی به تعمیرگاه ببرید تا از امنیت آن اطمینان‌حاصل‌ کنید.

علت خاموش شدن 206 بعد از استارت، علت خاموش شدن ال نود در حال حرکت، علت خاموش شدن ماشین، علت خاموش شدن ماشین بعد از استارت زدن، علت خاموش شدن ماشین پراید در حال حرکت،

مطلب پیشنهادی زیر را از دست ندهید

دلایل خاموش شدن ماشین در حال حرکت

درباره نویسنــده
نویسنده
mohsen salehi
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha