اموزش

دلایل بد روشن شدن خودرو در اول صبح

دلایل بد روشن شدن خودرو در اول صبح

بد روشن شدن موتور همراه استارت زیاد در صبح برای خودروهای↘️
?انواع تیپ های ۲۰۶
?پارس
?سمند
?ال نود
?پراید

1⃣اگر موتور، با استارت زیاد روشن شده و سپس، دود سفید از اگزوز خارج می شود و موتور لرزش دارد، احتمالاً علت آن ورود آب به فضای احتراق است که خرابی واشر سرسیلندر دلیل آن است. یکی دیگر از نشانه های آن ورود روغن به آب رادیاتور است.

2⃣ اگر موتور پس از استارت زدن زیاد روشن شده و سپس دود سیاه از اگزوز خارج می شود، علت زیاد بودن نسبت بنزین به هوا در فضای سیلندر است، دلیل آن می تواند یا خرابی سنسور دمای موتور و یا نشتی بنزین از انژکتورها باشد.

3⃣اگر موتور دیر روشن شده و سپس دود آبی از اگزوز خارج شود، علت نشتی روغن به محفظه احتراق است و دلیل آن خرابی رینگ پیستون, اجزای آب بندی سوپاپ می باشد,

4⃣اگر موتور دیر روشن شده و هیچ دودی از اگزوز خارج
نمی شود، دلیل آن می تواند نسبت کم بنزین به هوا در محفظه احتراق، خطای سنسور_دمای_موتور، ضعیف بودن جرقه_شمع، خرابی کوئل، پایین بودن تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر_سوپاپها و یا نامرغوب بودن سوخت باشد.


✅مطالب زبر رو از دست ندید

5⃣ گاهی تغییرات شدید آب و هوایی باعث می شود که موتور خودرو با استارت های مکرر روشن شود، این موضوع به تنظیمات سیستم سوخت رسانی و تامین هوای موتور مربوط می شود، زیرا ECU خودرو، بر اساس تنظیمات قبلی این ترکیب را برای موتور فراهم می کند.

?نوع روغن موتور مورد استفاده نیز در تعداد استارت صبحگاهی مؤثر است، به ویژه در زمستانها و هوای سرد.

♨️روی روغنهای موتور عبارتی بصورت 10W40 نوشته شده که عدد قبل از دبلیو (10)، ضریب گرانروی روغن در دمای پایین و عدد بعد از دبلیو (40)، ضریب گرانروی روغن در دمای بالا است.

✅استفاده از روغن هایی با ضرایب کمتر گرانروی روغن در دمای پایین و ضریب بیشتر گرانروی روغن در دمای بالا، که البته گران تر هم هستند، باعث می شود موتور در زمستان راحت تر روشن شود.

مشاهده بیشتر

mohsen salehi

مکانیکو مجموعه‌ای خلاق می‌باشد که با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت عیب یابی و تربیت متخصصین کار آزموده بنا گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا